21.10.2013

פלאפון מנסים סעיף מצליח

אתחיל בכך שיומיים אחרי שקיבלתי את הטלפון (לפני שנה בערך) החלפתי את מערכת ההפעלה שפלאפון התקינו והיום אני עם גירסה 2.9 של LiquidSmooth והטלפון עובד מצויין. הסיבה להחלפה היא עומס תוכנות מיותרות שפלאפון מתקינה על המערכת שגורמות לה לאיטיות.

רצה הגורל ומכשיר הסמסונג אס 3 שלי החליט להתקלקל. כפתור נעילת המסך (זה שנמצא מצד ימין) נתקע מידי פעם וגורם לאתחול של הטלפון.

החלטתי שאת כפתור הכיבוי אני צריך ולכן קבעתי תור במרכז השירות של פלאפון בנתניה. יש לציין שפלאפון מאפשרת לקבוע תור דרך אתר החברה ואכן הגעתי בזמן להתקבלתי בזמן- שירות מעולה ללא ספק, אך לצערי מפה הכל מתחיל להתדרדר.

הסברתי לנציגה שקיבלה אותי את הבעיה "כפתור כיבוי המסך נתקע לחוץ והמכשיר מאתחל את עצמו פעם אחר פעם". הנציגה ביקשה את הטלפון וניגשה להתיעץ עם טכנאי במעבדה... המתנתי. כשחזרה הסבירה לי שהטכנאי שלהם פסק שהבעיה נובעת כנראה עקב התקנת מערכת ההפעלה השונה שעל המכשיר ושאם אחזיר את הגירסה של פלאפון, סביר להניח שהבעיה תפתר. שאלתי "במידה ואתם מחזירים לי לגירסה של פלאפון והבעיה לא נפתרת- איך אתם רוצים לשלם לי על שעות העבודה שאני אבזבז כשאגיע שוב עם אותה התקלה?"

ניסיתי להסביר לנציגה שמדובר בכפתור אמיתי, לא ויטואלי על המסך, אלא ממש אחד כזה שנלחץ פנימה ושאין קשר למערכת ההפעלה ומדובר בבעיה פיסית ושל מגעים. הנציגה הציעה לי לשלוח את המכשיר לסמסונג לתיקון עם המערכת ההפעלה שלי ושהיא חייבת ליידע אותי שבמידה וסמסונג יראו לנכון הם ישביתו את הטלפון.

ישביתו? למה שסמסונג תשבית טלפון שנקנה בצורה חוקית? הנציגה הסבירה לי שזה מה שהם עושים. מכיוון שלא ממש קניתי את השטות הזו והבנתי שטוב כבר לא יצא מזה, ביקשתי לשוחח עם מנהל.

מנהלת הגיעה אחרי מספר דקות וטענה נחרצות שהתקלה נגרמה בגלל שהסרתי את הגירסה של פלאפון ושאני יכול לטפל בטלפון במעבדה חיצונית באופן עצמאי. שאלתי את המנהלת "האם נשמע לך הגיוני שאחרי שאני אשבור לך את המקלדת של המחשב, טכנאי יפסוק שזה נבע בגלל התקנת גירסה לא חוקית של חלונות?". הסברתי לה שהסיבה היחידה שהטכנאי לא מקבל את המכשיר היא עצלנות.

אחרי 30 דקות הסברים, הסכימה המנהלת לקבל את המכשיר ולשלוח אותו לחברת סמסונג לבדיקה.

כמכשיר חלופי קיבלתי מכשיר סמסונג מדגם מיושן אבל שמחתי שלפחות מדובר במכשיר שמריץ אנדרויד- רק מאוחר יותר בבית גיליתי שהסוללה של המכשיר החלופי עברה התעללות ומתרוקנת מהר מאוד וכמו כן תושבת כרטיס הזיכרון תקולה ולכן לא ניתן להתקין כרטיס וכפועל יוצא לא ניתן להתקין תוכנות שזקוקות לכרטיס כמו... ווייז למשל.

אני רוצה להודות לפלאפון על השירות הטכני הגרוע והעצלני שטיפחתם- לא משנה מה התקלה, אם מערכת ההפעלה הוחלפה יש לטכנאים תירוץ לא לטפל.

מעניין מה היה קורה אם המכשיר היה מגיע עם מסך שבור- האם הייתם מפרקים אותו ומחזירים את השבור אחרי שהייתם מגלים שהמכשיר מריץ מערכת הפעלה שונה מפלאפון?

5 תגובות:

מושי המקורי אמר/ה...

חכה חכה. פלאפון ישביתו לך את הטלפון
יביאו לך טלפון ממוחזר במקומו וידיגו לך שזה טלפון חדש.

קיסלר יניב אמר/ה...

אני מוכן לכל קרב

אנונימי אמר/ה...

קלאסי לחברות סלולאר ישראליות....... אורנג׳ פלאפון סלקום, אותה הספחת מאותה הקלחת

אנונימי אמר/ה...

לא היה יותר פשוט לפנות לנציג פלאפון בעבודה?

קיסלר יניב אמר/ה...

נציג פלאפון בעבודה היה מחזיר לי את הטלפון רק שבוע מאוחר יותר וסביר להניח שאז היה טוען שלא ניתן לתיקון כי מותקנת מע' הפעלה שונה.