2.12.2007

לחופש נולד

היום נכנס לתוקפו חוק ניידות המספרים, שהוא דבר נפלא לכשעצמו ואני מאושר עד הגג (פרט לעובדה שאני גם ככה בהסדר חברה ומצבי מצויין, אני עדיין מאושר). מהיום כל מנוי סלולרי שקצה נפשו מהשירות הנהדר שספק הסלולר שלו מספק (או שלא מספק) יכול לקום וללכת עם המספר שלו לחברה אחרת. אמנם, חסר המספר הוא לא כזה נוראי ועדיין מאות אלפי אם לא יותר לקוחות מחליפים ספק כל שנה (זה מה שהבנתי ממנכ"ל פלאפון שדיבר היום בגלי צה"ל) אבל זה בהחלט רעיון נחמד שיגביר את התחרות בשוק.

הצרה האמיתית היא שצריך להחליף כרטיס SIM ולרוב גם מכשיר... בעצם למה להחליף מכשיר?
אם אתם מנויים בפלאפון ואתם רוצים להחליף חברה- יש פה בעיית תדרים, נכון זו בעיה וצריך לרוב להחליף מכשירים, אבל אם אתם מנויים של סלקום ורוצים לעבור לאורנג' (או ההפך, אבל לא ברור לי למה ההפך, אבל זו דעתי האישית והיא לא מעניינת אף אחד) הרי ששניהן עובדות בתחומי תדרים דומים בטכנולוגיית GSM. אז למעשה הדבר היחיד שצריך לעשות הוא לפתוח את נעילת ה SIM.

נעלית SIM – צריבת המכשיר כך שלא יקבל כרטיסי SIM של חברה מתחרה. למה עושים את זה? כי הם יכולים וזה ימנע מכם מלהשתמש במכשיר ברשת אחר ולמעשה אם תרצו לפתוח את המכשיר לרשת אחרת תאלצו לשלם להם על פתיחת הנעילה- בקיצור- נבלות!!!

למי שלא רוצה לשלם את הסכום המטופש (סלקום למשל רוצים 74 ש"ח) הנה אתר שמסביר לכם צעד צעד כיצד לבצע את הפתיחה (למכשירים מדגם נוקיה ולמכשירים מדגם מוטורולה)- רק שימו לב שאתם מבצעים את הכל בצורה מדוייקת ונכונה- אחרת... הלך עליכם!

חבצואל היבוסי,
כל הזמן בתנועה.

אין תגובות: