9.6.2007

צבעים עכורים

אי שם בחודש נובמבר 2006 איזו חבורה של הומואים רצתה לעשות מצעד בירושליים, בטענה שהמצעד בא לקדם את זכויותיהם בחברה הישראלית. חבורה אחרת, טענה שהמצעד יפגע ברגשותיהם ויטמא את רחובות בירתיינו הקדושה. אני חשבתי שזכותם של ההומואים לצעוד ולהפגין ברחובות הבירה, כמו שלכל ציבור או מיעוט במדינה יש את הזכות להפגין ובעיקר בבירתנו ששם בית המחוקקים יושב.

קצת יותר מחצי שנה אחרי הנושא נפתח שוב לדיון. שוב אותה חבורת הומואים ושוב אותה קבוצת יראי האל התורנית מתכתשות זו עם זו. אני לעומת שתי אלה, דווקא שיניתי את דעתי בנושא אחרי שהבנתי חברות המתחנגלים עושה מצעד גם בתל אביב וגם בירושליים.

לפי מיטב ידיעתי, המקור של מצעדי הגאווה הוא בגרמניה, שם מתקיים מדי שנה מצעד גאווה ענק בברלין (אני מתעלם מהעובדה שהיטלר לא היה נותן לזה לקרות). המצעד באמת גדול וססגוני ותפקידו הוא להחזיר לתודעת הציבור את מכאובי ליבם (וישבנם) של הקבוצה. הנקודה החשובה היא, שלא מתקיים גם מצעד בקלן, מינכן, בון ונירנברג. המצעד מתקיים בברלין, אומר את מה שיש לו לומר והנקודה מועברת.

עצם העובדה שחבורת ההומואים פה בארץ, דורשת לקיים את המצעד בשתי ערים, מעבירה מסר חד וברור- אנחנו פה בשביל הפרובוקציה. אין פה שום מסר שהבית הפתוח מנסה להעביר, המצעד הופך למעשה לסתם מצעד ססגוני שההתעקשות של מארגניו לקיימו גם בירושליים היא סתם עוד יום כייף של נושכי כריות.

אני מאמין שיבואו אנשים ויגידו את מה שאני אמרתי לפני חצי שנה- ירושליים היא הבירה, יש חשיבות לקיים את המצעד שם- אז אני עונה לכם מראש- אתם צודקים, כל עוד לא מתקיים מצעד נוסף בת"א ורק בשביל לחדד את הנקודה, המרחק בין ברלין לבון הוא כמעט 600 ק"מ והנקודה עדיין מועברת כמו שצריך גם לשם.

חבצואל היבוסי,
העמותה לשחרור הגרביל.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מצעד הגאווה נחגג בשמות שונים ובערים שונות בגרמניה
הוא פשוט נקרא
christopher street day
http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Street_Day

והמקור של המצעד הוא כמובן בניו יורק
ברחוב כריסטופר, שם פרצו מהומות סטונוול אחרי שלהומואים ולטראנסקסואלים נמאס מהפשיטות של המשטרה והם פשוט החזירו בציפורניים שלופות.
שם גם נערך שנה לאחר מכן מצעד הגאווה הראשון

ואחרון חביב - מטרת המצעד המקורית היא משולשת - לשדר מסר שלפיו כל אחד יכול להרגיש נוח עם המיניות שלו, ששונות מינית היא מתנה ושהעדפה מינית זה לא דבר שבוחרים אלא דבר שמתהווה ויש בו רק טוב.

זה מסר שלצערי צריך להעביר טוב טוב בחברה שלנו לפחות פעם בשנה
ומי ייתן ויועבר בכל עיר בארץ ובעולם.

כל המידע הזה נגיש דרך וויקיפדיה, בחיי, בדקתי.

ואתה חבצואל המתהולל, תבדוק שוב את סיבת התנגדותך למצעד. ברצינות.
אני פשוט לא רואה סיבה טובה לדיסאינפורמציה שעליה אתה מתבסס בשינוי דעתך.

קיסלר יניב אמר/ה...

תודה על המידע,
עדיין לדעתי קיום שני מצעדים ועוד בסמוך אחד לשני הוא דבר קטנוני.
אני לא מתנגד לקיום המצעד בירושלים, אבל קיומו חודש קודם גם בת"א משאיר רושם של בוא ונרגיז כמה אנשים.
אני אישית חושב שהמדינה צריכה לאפשר לכל אזרח להפגין ולהביע את דעתו או לחיות בדרכו שלו, כל עוד הוא לא פוגע בזכויותיו של אזרח אחר- וזה כולל לחיות ולהיות מוכר בני זוג חד מיניים או לאפשר לאזרח ערבי להתגורר בישוב (ע"ע מקרה קציר) או החופש להתפלל בהר הבית (אני איתך דודו).
אבל שוב אני חוזר לנקודה שלכל דבר יש דרך וצורה בה הוא מועבר ותחשבי על זה.
את הטעויות בפוסט עצמו אני חושב שהבהרת כאן בתגובה ואני מודה בטעותי ומודה לך על ציון העובדה.
שיהיה בהצלחה.

אנונימי אמר/ה...

תגיד לי יא חבצואל ... קשה לך לבדוק קצת ב - SPELL CHECKER לפני שאתה מעלה את הפוסט. מעבר לכך שאני מסכים אתך (למרות שאתה בטח אגזוזן כמו כולם) מתכתשים כותים ב"כ" ולא ב"ק". מצטער.. אבל זה צורם לי בעיניים.

קיסלר יניב אמר/ה...

אגזוזן עוד לא, אבל תיקנתי את הטעות.
בפעם הבאה תזדהה, יהיה יותר נחמד.