27.7.2009

שירות טורנדו- לא ממש

בבית החדש החלטנו (כמקובל היום) למזג את הבית האופן הבא: מזגן מיני מרכזי לשטחים ה"ציבוריים" (סלון, פינת אוכל, מטבח) ומזגן קטן לכל חדר שינה. החלטנו ללכת על מזגני אינוורטר- שקטים יותר, חסכוניים יותר, יעילים יותר.

קנינו והתקנו מזגן טורנדו אינוורטר טריו- 3 יחידות על אותו המדחס.

יום שני בלילה היה חם והחלטנו להדליק מזגן אצלנו ומזגן אצל פיצקי. מסביבות 4 בבוקר (הכל קורה ב 4 לפנות בוקר- זה ידוע) הפסקת חשמל- מכיוון שהשעה 4 בבוקר לא התעמקתי בעניין, קיללתי את חברת חשמל והמשכתי לישון.

בבוקר עדיין לא היה חשמל. בדקתי את הארון וגיליתי שהבעיה אצלנו- מה שהקפיץ הכל היו המזגני טורנדו, שמאותו רגע סרבו להדלק וציינו שגיאה E1. המתקין שלי יצר קשר עם שרות לקוחות טורנדו והם חזרו אלי בסערה, טוב פשוט יצרו איתי קשר וזה הלך ככה:

נציגה: אני מבינה שיש לך תקלה במזגנים, נוח לך שנגיע מחר בין 14 ל- 16?
אני: לך נוח בין 14 ל- 16? את לא עובדת? ברור שלא נוח לי וגם לא ברור לי למה
      אני צריך לחכות למחר אם המזגנים התקלקלו עם ההפעלה הראשונה שלהם?
נציגה: תראה יש לנו יעד לטיפול עד 24 שעות וזה אומר שאנחנו עומדים ביעדים.
אני: ספרי את זה לבת שלי, היא בת שנה והיא בטח תסכים לישון הלילה בלי מזגן.
נציגה: אין לי מועד קרוב יותר.
אני: אפשר אולי לדבר עם מנהל שימצא לי טכנאי להיום?
נציגה: הוא יאמר לך את אותו הדבר.
אני: לא נורא, אני אשמח לדבר איתו.
נציגה: הם לא לוקחים שיחות און-ליין.
אני: סבבה, יש לו שעה לחזור אלי.
נציגה: אני לא יודעת מתי הוא יחזור.
אני: את יודעת מה, אני בטוח שאסור לך לנתק לי ואני בטוח שיש לך יעד לסיים
      שיחה תוך 10 דקות. אז בואי נגיד שאני ממתין עכשיו על הקו עד שמנהל
      מדבר איתי- את חושבת שתעמדי ביעדים שלך?
נציגה: תמתין בבקשה...

השיחה נותקה אחרי 5 דקות המתנה- האמת, גם שיטה אבל לעולם אני לא אדע ממש. התקשרתי למתקין שלי ואמרתי לו שזה לא מקובל עלי ושהוא מוזמן להביא כל מזגן אחר- הוא ביקש שאני אמתין לשיחה נוספת מטורנדו. השיחה לא אחרה לבוא ובשעה 11:00 התקשרה נציגת טורנדו נוספת ואיתה על הקו המשווק שמכר לי את המזגנים:

נציגה: היי, ברוך איתי על הקו והמשבצת של הטכנאי למחר בין 14-16 פנויה-
         אתה מעוניין?
אני: מה המצב ברוך? תגיד אתה משווק גם מזגני אינוורטר של חברות אחרות?
ברוך: כן בטח.
אני: אז אני מוכן שמחר בין 14-16 תבוא עם שלושה מזגנים חדשים, לא טורנדו,
      ותזכה אותי על הטורנדו טריו שלא עובד.
ברוך: טוב אני מבין, עוד מעט יחזרו אליך, תן לי לטפל בזה.

אחרי 10 דקות חזרה אלי הנציגה האחרונה ובישרה לי שנמצא טכנאי והוא יגיע בין 15-17 היום.

הטכנאי הגיע ב... 17:00 כמובן. ביקש לראות את המדחס, ביקש לראות את הארון חשמל, ביקש כוס מים, עשה שיחת טלפון ובא לתת את הדין.

טכנאי: הבעיה היא כנראה טעות בהתקנה, כנראה שהמתקין התבלבל בצינורות.
אני: לדעתי הבעיה היא שמכרתם לי מזגן דפוק ואת זה אני אומר לך בוודאות ולא
      כנראה.
טכנאי: זה לא מה שהתכוונתי.
אני: זה כבר לא ממש יעזור לך, בפעם הבאה תהיה יותר החלטי אולי זה ילך.
טכנאי: טוב, אז צריך פה טכנאי מומחה, יחזרו אליך מהמוקד לתאום.
אני: ברור לי שלא יחזרו אלי וברור לי שאתה לא ממש התכוונת לעשות משהו, אבל
      לפחות קיבלת כוס מים קרים.

שוב התקשרתי למתקין והוא אמר שהוא יחזור לי מאוחר יותר עם תשובה ואכן בסביבות 19:30 הוא התקשר והודיע לי שהוא יהיה אצלי מחר וימתין לטכנאי ראשי של טורנדו ויפתרו את הבעיה.

מיותר לציין שטורנדו לא חזרו אלי...

טכנאי ראשי הגיע, ומסתבר שאחד מהכרטיסים במדחס היה שרוף, אז הוא החליף את כולם... המתקין היה בסדר גמור ולא התבלבל בשום צינור- שורה תחתונה:

אפשר למכור מזגן מקולקל כל עוד עומדים ביעדים!

חבצואל היבוסי,
הכל חרא אבל מי מתלונן?

8 תגובות:

עצבן אמר/ה...

בהיותי פולני מלידה : תזכור מה אני אומר לך עכשיו --> זוהי רק ההתחלה (טורנדו ...מזגן לחיים מחורבנים וחמים)

Yoda אמר/ה...

אם כל כך הרבה פירסומים בטלויזיה... בטח יש המון כמוך , אז תצתרך להמתין :).
פעם הבאה תיקנה מיצובישי(הרולס רויס של המזגנים)

אנונימי אמר/ה...

צר לי ידידי על מה שארע לך, אני יכול אולי לספר לך שלי קרה דבר דומה עם אלקטרה, רק שאצלי במשך שבוע כל יום היה צריך לבוא איש מקצוע אחר לטפל בבעיה שלא ידעו אפילו מה המקור שלה (כל הזמן המזגן חימם !) עד שהבינו כי פונקציית הקירור הייתה דפוקה.

רוני אמר/ה...

הלשון המושחזת שלך משעשעת אותי כל פעם מחדש. נקווה שהפעם הבאה שתיאלץ לקרואלהם תהיה עוד הרבה הרבה זמן!

אנונימי אמר/ה...

לצערי גם אני נפלתי עם 5 מזגני טורנדו,,,המזגנים לא תפקדו כראוי מהשבוע הראשון ,,היו טכנאים שהפילו את התקלות על המתקין ,דבר שהוא לא נכון,,,וברוב חוצפתם לאחר שנה הם מתכחשים לשלו שנות אחריות ומבקשים על כל בדיקה של מזגן 220 ש"ח גם אם באותו ביקור הם בודקים 2 מזגנים,,,אז המלצה שלי לא להתקרב למזגני טורנדו כל הפרסומים שלהם שקריים והם מטעים את הצרכנים ומוכרים מוצר באיכות גרועה ביותר,,,

אנונימי אמר/ה...

רציתי לקנות אבל גרמתם לי לחשוב שנית

אנונימי אמר/ה...

אם הייתי קוראת בזמן לא הייתי מזמינה אינוונטר שרות גרוע אני יושבת בערב ירושלמי קר ב22 מעלות ומקווה לראות טכנאי "על"רק אחרי שבוע כשהיו אצלי 4 טכנאים במשך חודש מאז הקניה

אנונימי אמר/ה...

מיצובושי גם מלאה תקלות וכל תקלה זה אלפי שקלים, הסיבה היחידה שמתקינים דוחפים אותם זה שעל כל מזגן שהם מוחרים הם מקבלים מהחברה 2000 ש"ח, זה לציוד כך שמתקין צריך להתקין במינימום כסף רק עבודה, שזה כמובן הם לא מספרים.... טורנדו זה מכונת תפירה הרבה פרסומות והמון תקלות באזורים קרים אין טעם לקנות אותם הם לא עובדים בטמפרטורות נמוכות, איך אמר לנו מרצע בהדרכה של טורנאדו,,אני גם לא עובד כש קר,, ....