9.8.2009

סלח לי אחי כי אני מזרחי

אלי ישי, יו"ר ש"ס וסגן ראש הממשלה, שלח מכתב לנשיא המדינה בבקשה לחון את ידידו לסיעה שלמה בניזרי- איש ציבור למופת, שבלי כוונה הורשע בקבלת שוחד, הפרת אמונים, קשירת קשר ושימוש הליכי משפט- צדיק.

אלי ישי (כן, הוא סגן ראש ממשלה) כתב (לפי ynet):
"איני חפץ להזכיר את רגשות האיפה ואיפה, את ישראל השנייה, את תחושת הרדיפה ואת הפצע החברתי המדמם. העונש הכבד שהוטל על בניזרי הפתיע רבים. הוא איש ציבור מצטיין ואהוד שתרם לרבים. אם יש הצדקה למוסד החנינה - הרי זה במקרה הזה, על חיבוטיו, רקעיו ומועקותיו ,העונה לכך".

אני אתן פה תרגום למי שלא מבין ש"סית מדוברת (ככה זה כשאתה חילוני ויתר על כן, שומו שמיים- אשכנזי):

איני חפץ להזכיר- כמו בסרט ערבי טוב, הגיבור מסתתר מאחורי גזע עץ אבל למעשה רוצה שיגלו אותו ולכן מוציא את ראשו ומזמר.

...את רגשות האיפה ואיפה, את ישראל השנייה, את תחושת הרדיפה ואת הפצע החברתי המדמם- הוא לא רוצה להזכיר את הדברים האלה אבל אם כבוד הנשיא לא שם לב, השופט הוא בן של זונה אשכנזי שבכלל לא בדק את הראיות ומה ששינה לו הוא שבניזרי הוא מזרחי ועל כן הורשע.

העונש הכבד שהוטל על בניזרי הפתיע רבים- חשבנו שיצא בזול, כי השופט ביה"מ העליון (אדמונד לוי) הוא עירקי ולמה שעירקי יחמיר בעונשו של חבר למגזר?!

הוא [בניזרי] איש ציבור מצטיין ואהוד שתרם לרבים-תראה כמה זמן לא תפסו אותו, אנחנו מתים עליו בסיעה.

אם יש הצדקה למוסד החנינה- ברור שאין.

הרי זה במקרה הזה, על חיבוטיו, רקעיו ומועקותיו ,העונה לכך- הלך עליו, תפסו אותו, אבל בחיית מה הוא אשם- הוא מזרחי.

למי שלא הבין, אני אסכם- אלי ישי טוען למעשה שבכלל הרקע העדתי של חברו, צריך לחון אותו כי הוא רק אשם בהיותו מזרחי.

למי שתוהה- סביר להניח שפרס יחון אותו, הרי הוא גם שחרר את גברת בלומנטל אז מי זה הקטן הזה בניזרי שפשעו בטל בשישים לעומתה?

חבצואל היבוסי,
אין על טוסטים עם קבנוס.

8 תגובות:

דודו אמר/ה...

כדי לא לעצבן אותך יותר מדי, אני אעיר רק הערה אחת.
שופט עליון יש רק אחד והוא לא יושב רק ברח' שערי משפט בירושלים .
שם יושבים סה"כ שופטי בית המשפט העליון (למרות שלפעמים, הם באמת מתבלבלים קצת וחושבים עצמם כשופטי עליון).

קיסלר יניב אמר/ה...

תוקן (זה סוג של תיקון לא?)

עצבן(פולני דם כחול) אמר/ה...

להזכירך שני דברים:
1) עירקי ומרןקאי זה כמו שמן ומים. לא סובלים אחד את השני :)
2) השופט אדמונד לוי , למיטב זכרוני , הוא גם זה שביקר חריפות את פסק הדין של האברך שדרס אתיופית בחניון ואח"כ רצה הקלה בעונש כי הוא עומד להיות דיין בביה"ד הרבני". שמו של הדורס הוא איתמר ביטון , מרוקאי לתפארת.
מה אנו למדים מכך - השופט אדמונד לוי הוא עקבי בשנאתו למרוקאים.

קיסלר יניב אמר/ה...

לא מבין גדול במלחמות העדות המדינה הדפוקה הזו- מה שברור הוא שביום שהן יעלמו גם ש"ס יעלמו (אז יש פה אינטרס כפול).

shai אמר/ה...

אחלה פוסט, תפרסם אותו בעוד מקומות !

efyska אמר/ה...

lol על מה שכתבת.
גם אותי זה מעצבן נורא.

עצבן אמר/ה...

שמע יקירי, אם אתה מאמין שש"ס יעלמו אז בטח אתה גם מאמין בביאת המשיח ובאנשים אפורים קטנים. זה לא יקרה ואל תחיה באשליות. הייתי שמח לקבל ממך גם התייחסות לסעיף 2 בתגובתי הקודמת. ואל אני לא גזען . אחדים ממכרי הם גם מושבניקים כהי-עור...

קיסלר יניב אמר/ה...

הנקודה השניה שלך דורשת פוסט שלם, אבל אני חושב שכל מה שיש לי להגיד בעניין כבר נאמר, פרט לעניין אחד קטן:
לש"ס ולפיני גרשון יש דבר משותף- הם לא רואים אנשים, הם רואי גוונים.