28.2.2010

הפסקת חשמל

הפסקת חשמל היא מנהג שמוכר יותר לאנשי הפריפריה. אם אתה גר בעיר ישנו סיכוי גבוה שלא נתקלת בעלתה הפתאומית לאחרונה. אין לי שום בעיה עם היותי מושבניק אבל יש לי בעיה עם הדרך בה מתמודדת חברת חשמל עם הבעיה- או שבעצם מבחינתם אין ממש בעיה.

הסיפור הבא הוא התרחשות שניה ברציפות מול חברת חשמל בנתניה בזמן הפסקת חשמל במושב בו אני מתגורר ובמושב השכן. השיחה מתבצעת כשאני ברכב מול הבית (השער החשמלי לא עובד) וכל הישובים בסביבה חשוכים.

נציגה: חברת חשמל שלום, איך אפשר לעזור (אני מאמין שזה הניסוח).

אני: שלום, אני רוצה לדווח על הפסקת חשמל.

(בירור פרטי מגורים קצרים)

נציגה: אנחנו צריכים לבצע מספר בדיקות, תוכל לגשת לארון החשמל?

אני: הבעיה היא כללית, כל המושב פה חשוך וגם המושב השכן.

נציגה: תראה אני חייבת לבצע את הבדיקה.

אני: טוב, קדימה (להזכירכם- אני יושב ברכב).

נציגה: הורד בבקשה את כל המפסקים מימין לשמאל כולל הראשי.

אני: (ממתין מספר שניות בשביל האמינות) ביצעתי.

נציגה: עכשיו הרם את כולם באותו הסדר כולל הראשי.

אני: (ממתין עוד מספר שניות בשביל הרושם) ביצעתי- עדיין אין חשמל.

נציגה: כמה פאזות יש לכם בבית?

אני: 3 למה?

נציגה: אם זה 3 פאזות, לא הגיוני שכולן נשרפו אז לפני שאנחנו שולחים טכנאי אתה צריך להביא חשמלאי פרטי.

אני: תסלחי לי שאני בוטה- את מפגרת? אני אומר לך ששני ישובים פה יושבים בחושך ואת רוצה שאני אזמין חשמלאי בשעה 19:30 בערב?

נציגה: זה הנוהל.

ניסיתי לחשוב על המקרה מהעיניים של חברת חשמל. אני מאמין שה”נוהל” קיים לצמצם קריאות שווא או מטרידים סידרתיים ובכדי לחסוך מטכנאים לצאת בתנאי מזג אויר לא טובים לעבודה- הכל טוב ויפה רק שאני באמת לא מבין למה זה צריך לעניין אותי או כל לקוח משלם אחר? אם זה אכן המקרה, אז למעשה חברת חשמל מפעילה פה עונש קולקטיבי על לקוחותיה מהחשש המטופש שמישהו עובד עליהם (אולי ליהודה ברקן נוזל חשמל בבית).

לכל אלה שחושבים שאני מרושע שקראתי לנציגה מפגרת- אני רק רוצה לציין שזו השיחה השניה שאני נתקל בנוהל בטווח של חודש- אותה הסיטואציה בדיוק ולנציג בשיחה הראשונה קראתי קשה תפיסה ומכיוון שראיתי שזה לא עזר החלטתי לראות אם מילה קשה יותר תעזור. זה לא עזר, נראה לי שבפעם הבאה אני אנסה את “נאצית”.

ותודה לחברת חשמל שמאפשרת לי לכתוב שורות אלה תוך שימוש במוצר הנפלא שלהם- חשמל!

חבצואל היבוסי,
אולי אולי אולי תרקוד איתי?

אין תגובות: