10.1.2012

עושים כבוד למדינה ולי בחילה

כהרגלי האזנתי הבוקר ליוצאים לאור עם דליק ווליניץ בגלי צה"ל, כך אני פותח כל יום עבודה. דליק מקריא לי את הכותרות ואני משתדל לא להתעצבן על הנהגים האחרים שהחליטו לצאת מוקדם מהבית. היום קרה דבר שמתרחש הרבה אבל לא בכזו עוצמה- בחילה שנבעה מזעם ובושה.

הכל התחיל לפני יומיים כשיאיר לפיד הודיע שהוא עושה הסבה מקצועית ועובר לפוליטיקה. אין הרבה מה להגיד בעניין כי גם ליאיר לפיד אין מה להגיד בעניין חוץ מלהצטלם יפה (דבר שאני לעולם לא אצליח לעשות). המון ראיונות עם חברי כנסת ושרים- האם יאיר מאיים עליהם או לא, כאילו שהוא נכנס על תקן מתאגרף תאילנדי ולי בכלל הכל נראה כמו שורה ברזומה של מר לפיד.

אתמול החליטו להפתיע אותנו שוב- נועם שליט גם הוא מצטרף לפוליטיקה והפעם, שלא כמו לפיד, גם בחר צד. שוב ראיונות עם חברי כנסת ושרים, חלקם מברכים וחלקם, איך לומר, הוציאו לי את הוריד והרי מבחר דוגמאות:
  • יואל חסון (קדימה): החלטת שליט לרוץ לכנסת היא ניצול תמיכה טהורה ונטולת תנאים שקיבלו גלעד שליט ומשפחת שליט מהציבור הישראלי. התרגום הפוליטי של התמיכה הזו הוא מוקדם מדי, מביך מדי, ציני מדי ולחלוטין אינו במקום.
    אני שואל את מר חסון- ממתי הוא מתחיל לספור את תקופת הצינון של שליט? מיום יציאת בנו מהשבי או מיום כניסתו לפני 5 שנים? האם לא יוצר מביך לצפות במסיבת העיתונאים שכינס רה"מ אולמרט לפני 4 שנים בה הוא מכריז כי הוא איננו שוכח את שמות החטופים ויעשה הכל להשיבם הביתה?
  • גורם בליכוד: מדובר במהלך ציני ובניצול של טרגדיה אישית כדי להתמודד לכנסת. מפתיע מאוד ששליט בחר לרוץ דווקא במפלגה המתמודדת מול מי שהחזיר את בנו הביתה... היחיד שעשה באמת הוא נתניהו
    אם זה מהלך ציני הרי שגם איזכור החזרתו של שליט על ידי ממשלת הליכוד יהיה ניצול ציני בתשדירי הבחירות הבאים, לא?
אבל התגובות האלה עדיין לא הצליחו לעצבן אותי מספיק- מי שהגרם לבחילה האמיתית היה דווקא גלעד ארדן (ליכוד) שפצח במופע סטנד-אפ על בימת הנואמים בכנסת. השר ארדן "ברך" על הצטרפותם של לפיד ושליט לפוליטיקה וקרא לעיתונאים, אנשי תקשורת וזמרים להצטרף גם הם לכנסת.

נימת הזלזול בדבריו של ארדן הגעילה אותי. ההתנשאות כי לא כל אדם ראוי לכהן כחבר כנסת גרמה לי לבחילה וסלידה. איך חבר כנסת ועוד בעל תואר במדעי המדינה יכול לטעון כי ישנם תנאי כניסה לבית המחוקקים? הרי כל אדם זכאי להבחר וכל אדם זכאי להביע את דעתו? לא! אין כך הדבר במדינת ישראל 2012. ארדן וחבריו דואגים לכך שלא נוכל לעשות זאת ואף מבקרים את איכות המועמדים החדשים.

השר ארדן לא מכיר בעובדה שפרשות שחיתות צצות חדשות לבקרים וכי למה שיכיר? הרי אפשר להשתיקן בחקיקה. השר ארדן כנראה פספס את ההתנהגות הראויה של חבריו אשר שופכים מים אחד על השני. לשר ארדן נוח לשבת בממשלה הגדולה ביותר מקום המדינה ולקבל העלאה נוספת במשכורת כשמחוסרי יכולת גרים באוהלים. השר ארדן גם לא שם לב שחבריו לכנסת מחוקקים חוקים נאורים כחוק המסגדים וממש הבוקר תיקון לחוק המסתננים שיאפשר להכניס מסתננים ל- 3 שנים למאסר ללא משפט.

השר ארדן, אתה וחבריך מעוררים בי בחילה שנובעת מהחשש למדינה שבה גדלתי ובה אני מגדל את ילדי. מדינה שאת ערכיה אתה וחבריך גוזלים ומכפישים. אני מתבייש בנבחרי הציבור שלי היום, אינכם ראויים.

חבצואל היבוסי,
כבר עובד על דרכון זר.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אנא סדר גם לי דרכון!!

אחד שטס אמר/ה...

אנא החזר לי את הדרכון שלי (בא לי לטוס לחופשה שוב!)

Doronme אמר/ה...

וואלה, קלעת בול לתחושות הגועל שמציפה אותי מהממשלה הזו ומחבריה.
איכס אחד גדול

Doronme אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.