17.4.2016

Age & Work

מצאתי עבודה.
שנה בדיוק מהתאריך בו הפכתי רשמית לדורש עבודה, חתמתי על חוזה חדש.

החיפוש הפעם היה שונה. הרבה יותר פשוט לחפש עבודה כאשר אתה עדיין מועסק- אתה משקיע פחות בפרטים כגון קורות החיים וכמובן שאלמנט הביטחון משחק תפקיד. החיפוש כשאתה מחוסר עבודה שונה לגמרי- החודשים שעוברים ודמי האבטלה שאוזלים (לתפארת מדינת ישראל) וכשלא חוזרים אליך או שהראיון היחיד הוא טלפוני, אתה מבין שאתה כנראה פיספסת משהו בדרך... יום אחד קיבלתי הודעה מחבר (חנן כהן) שותף לאבטלה שסיפר לי על פרוייקט המלמד בני 40+ לחפש עבודה בימנו אנו.


איציק וגיל פנו לחברות  מגייסות והבינו כיצד הן מחפשות מועמדים, מה הן מחפשות בקו"ח, מה ברשתות החברתיות ואיזה שאלות הן שואלות... למעשה נעשתה כאן הנדסה לאחור של תהליך החיפוש. כבר בפגישת היכרות הבנתי שאני עושה משהו לא טוב והנה כמה תובנות מאותה הפגישה:
  • קורות חיים יש להתאים למשרה.
  • לא מעניין את המעסיק כמה הרווחתי.
  • רשתות חברתיות הן הזירה העיקרית.
  • קשרים, קשרים, קשרים.
  • חיפוש עבודה זו עבודה בפני עצמה וצריך להשקיע לפחות 5 שעות ביום.
אחרי המודול הראשון התיישבתי ליד אחד השולחנות במשרד (המשרד של Age & Work זמין למשתתפים גם אחרי שסיימו את כל המודולים) וניסיתי להתאים קו"ח למשרה. המשימה ארכה כשעתיים בערך וכנראה הייתה לוקחת יותר ללא העזרה של הצוות והטיפים מהחברים האחרים שתרמו מניסיונם וחוות דעתם. הצוות תמיד שם לעזור, להכין לראיונות ולעזור ביצירת קשרים. העובדה שיש לאן להגיע לפחות פעם בשבוע בכדי להשקיע זמן ללא הסחות דעת והיכולת לפגוש אנשים מוכשרים מתחומים מגוונים שעוזרים אחד לשני- מאוד עוזרת ובין היתר יש גם סדנאות העשרה מוצלחות.

מהיום הראשון בקורס מצאתי יותר משרות, שלחתי קו"ח רק לאלה המתאימות לי ביותר ואכן כמות הראיונות עלתה, אך זה לא היה עובד ללא שעות ההשקעה, שיפור הפרופיל ב LinkedIn, התאמת הקו"ח ופיתוח הקשרים.


אם אתם מוצאים את עצמכם מחוסרי עבודה אחרי שנים רבות ורצופות במעגל העבודה, תעשו לעצמכם טובה, תשקיעו כמה שקלים ובואו ללמוד מהצוות הנפלא שאיציק וגיל הקימו.




תגובה 1:

The Shaham אמר/ה...

כל מילה בסלע!