4.2.2005

סקורסזה בן זונה

טוב הוא לא ממש בן זונה ואני לא מכיר אותו אישית בשביל לחוות דעות מעיין אלה על הקריירה המקצועית של אמא שלו, אבל זו בהחלט כותרת הולמת וחביבה לנקודה האמיתית שאני הולך לציין פה היום.

לפני כמה שנים (נגיד שנתיים, ככה בשביל הכייף) ניסיתי לארגן מרד צרכנים נגד בתי הקולנוע, אך מאחר והאנשים שאני מכיר הם לא ממש מפיצי דואר נלהבים והמפיצים האמיתיים שביניהם מעדיפים להפיץ זימה ובכמויות מסחריות, העניין לא ממש צלח.

מה שהציף את כל החרא שוב למעלה הוא, כמובן, ביקור בבית הקולנוע ביום ראשון האחרון.
אני וקוקידו החלטנו ללכת ל"טייס" של סקורסזה, שהיה מדהים ומצויין ובלי רגע משעמם ובלי פיפס של אכזבה, הסרט לדעתי מושלם! אבל מה שהרגיז אותי הוא מה שמסביב...

אני לא מדבר כאן על עצם העובדה שהנהלת הקולנוע הסכימה למכור כרטיסים לקבוצת קשישים שהצליחה להימלט מאיזו שמורה שמסווה את עצמה כבית אבות חביב ואני לא מוחא על כך ששרותי הבנים ושרותי הבנות בבית הקולנוע רב חן בהרצליה נמצאים בקצוות שונים של הקלנוע.

טוב אני אפסיק עם השטויות, אז למה אני חושב שאנחנו צריכים למרוד:
החלטנו להגיע לקולנוע, כפי שכבר ברור אנחנו זוג. כל כרטיס עלה לנו 35 ₪ ששילמנו בכדי לצפות בסרט. בחישוב מהיר וחביב באולם הקטנטן שהיינו בו יש 13 שורות, בכל אחת 20 מושבים, אז בתפוסה מלאה הרווחנו פה 9100 ₪ ? או שנהיה קצת יותר רגועים ונגיד שלהקרנה הגיעו כ 50 איש, אז הרווחנו פה 1750 ₪. עוד לא החשבנו כמובן את נושא מספר ההקרנות של אותו הסרט- 3 ביום לפחות, כלומר הסרט הכניס 5250 ₪ בהנחה שההקרנות היו חלשות (50 איש באחת). אני מבין שיש עוד הוצאות, אבל אני מבין שגם יש עוד סרטים. מה שאני לא מבין הוא:
למה אני צריך לאכול 15 דקות של פרסומות !!!
הרי שילמתי לא?
לפי מיטב זיכרוני, כשבית עסק מסויים עושה את ממונו מפרסומות, השימוש במוצריו היא חינם ורק בשביל שלמנוע אי הבנות אני אביא מספר דוגמאות:
ערוצי טלוויזיה מסחריים
תוכנות שונות באינטרנט
אתרי שירותים באינטרנט
וכו' וכו' וכו'....

עד כאן עניין הפרסומות.
אני מנוי בשרותי האינטרנט של אחד הבנקים הגדולים במדינה. הבנק החליט לתת לי הנחה בעמלות בכל פעולה שאני מבצע באינטרנט מכיוון שאני חוסך לו טיפול פרונטאלי בבית העסק עצמו- עד כה, הגיוני.
בקולנוע הסיפור הוא הפוך- בתי הקולנוע בארצנו החליטו שהם אלה שחוסכים לנו לעמוד בתור ולכן אם נזמין כרטיס באינטרנט, אנחנו חייבים להם וגובים עמלה של 3.5 ₪ על כל כרטיס שנזמין.
למה?

עברנו את כל אלה ועד כה הוצאנו 77 ₪ (שני כרטיסים שהוזמנו באינטרנט) ועכשיו הגיע הזמן להיכנס לסרט. בתי הקולנוע בארץ לא יסכימו שנכניס שתייה ומזון שרכשנו בחוץ לבית הקולנוע, אך מאפשרים לנו לרכוש את כל אלה בדוכני המזון בבית הקולנוע עצמו- לגיטימי ומובן! מובן?
זה בהחלט היה מובן אם המחירים היו סבירים, אבל בשביל בקבוק מים של חצי ליטר, לא נראה לי הגיוני לשלם מחירים אסטרונומים וכמו כן שאר דברי המתיקה. רציתם שני בקבוקי מים ופופקורן ענק- תשלמו לפחות 35 ₪ נוספים (היינו יכולים להגדיל פה ארוחה במקדונלד).

כלומר תענוג הקולנוע לזוג במדינתנו הקטנה מסתכם בהוצאה של 112 ₪.

אז למה ללכת לקולנוע שיש eMule ?
כי זה הרבה יותר כייף וכי אנחנו שותקים!
אז כמו ששר שלום חנוך "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם".
אמנם בהקשר אחר אבל תופס גם הפעם!
וסקורסזה באמת בסדר!

חבצואל היבוסי,
ראיתי היום חדר ירוק!

אין תגובות: