16.1.2005

הזהרו מחיקויים

זה מה שכתוב באתר הבית של אחת המסעדות החביבות עלי והיא כמובן Casa Do Brazil שבאילת.
השאלה הטובה היא: למה?
שאלה הרבה יותר טובה: למה לא בדקתי באתר קודם?

אז הסיפור הוא כזה:
מתיש'ו בתחילת השבוע, דיברתי עם שוקי על ענייני היום והאתמול ועלה הרעיון להיפגש. במהלך השיחה נזכרתי בסיפור שסיפר לי שוקי כמה ימים קודם לכן והרי הוא לפניכם:
חברים של שוקי, הגיעו ל- Casa Do Brazil באילת והזמינו תפריט שכולל את האנטרקוט (אכול כפי יכולתך כן?!) וביקשו יפה יפה מהמלצר, שאין צורך בשום בשר פרט לאנטרקוטים! לאחר כשעתיים של זלילת אנטרקוטים, הגיע בעל המסעדה והצהיר בזאת הלשון "אני לא דורש שתלכו אבל אני מחזיר לכל אחד מכם 50 ₪ בתנאי שתפסיקו לאכול!".
הסיפור נשמע מצויין ומאוד רציתי לנסות גם, אך צצה הבעיה של- אני שונא את אילת, אז לפי שוקי ישנו סניף של הקאזה ברמת גן!
חיפשתי את הסניף המדובר, אך גם ב
http://www.2eat.co.il/ וגם ב http://www.rest.co.il/ עלתה רק מסעדה אחת עם המילה ברזיל ברמת- גן: רודיזיו ברזיל (שער 3 באצטדיון הלאומי) ותוך פחות מ- 24 שעות הוזמן מקום ל 8-10 אנשים.

ביום רביעי האחרון המעטתי לאכול בארוחת הצהרים ה"נפלאה" שבחברתי המופלאה, כך שבשעה 22:15 בעודי נכנס למסעדה, הייתי מורעב קשות וצמא לדם!!! סביב השולחן היינו: מלכה, טוסטר, נורית, ג'יבס, קוקידו ואנוכי. (אל חשש- שוקי וריזלה כבר בדרך).

רושם ראשוני מהמקום: ריק! לחלקנו זה אמר הכל, לחלקנו (הרעבים) זה לא ממש שינה.
קוקידו הייתה בטראומה קשה והחליטה לנקות את הצלחת, סתם ליתר בטחון והתוצאות היו מדאיגות- שכבת אבק אפרפרה נראתה בבירור על המפית הצחורה (לשעבר). לחלקנו זה אמר הכל, לחלקנו (הרעבים) זה עדיין לא ממש הזיז.
קוקידו לא ויתרה וניצלה הזדמנות פז לביקורת חמה על המקום ע"י התקלת אורחים אחרים במסעדה שהיו בדרכם החוצה:

קוקידו "אפשר לשאול שאלה?"
אורחים נוספים "כן"
קוקידו "אכלתם בשר?"
אורחים מבולבלים "אהה כן"
קוקידו "איך היה?"
אורחים עם אסימון שנפל "מצויין"

היום אני יכול להודות- אלה היו בספק אורחים, אולי בני משפחה או בעלי המסעדה עצמה.

בשלב מסויים הגיע אלינו איזה חוזליטו אחד ובמבטא ארגנטינאי ציין כי זהו השבוע הראשון שלהם והוא מקווה שנהנה. אמרנו לו יהיה בסדר ופצחנו בדיון בנושא ההתנתקות מהמקום למקום יותר... איך נגיד... מאוכלס! אך לאחר הטלת מטבע ושיחת טלפון קצרה במיוחד עם ריזלה, הוחלט להישאר.
שוקי וריזלה הגיעו ואז החלה הארוחה...

השולחן הכי קשה בעולם (או לפחות ברמת- גן)
עם כניסתם של שוקי וריזלה, עלתה הטענה לגבי עיצוב המקום (גדול, לא מושקע וריק כבר אמרתי?!) אך ריזלה הרגיע אותנו, שככה זה גם בברזיל והכל נראה אותו הדבר פרט לשורת המחיר בתפריט, שפה היא 89 ₪ למנה ובברזיל היא 15 ₪. יחי ההבדל הקטן!!!

לפני הכל חוזליטו הסביר לנו שהוא לבד היום אבל הוא מאמין שיהיה בסדר, אני האמנתי לו, קוקידו פחות. חוזליטו הציע שנשתה משהו ולשאלתנו אם יש מיץ תפוזים והאם הוא טרי, זכינו לתשובה הבאה "אהה... זה במטבח, אני לא יודע, אני צריך לשאול" בקיצור, חוזליטו שלנו הביא לנו איזה מיץ ללא ספק כתום ואני בטוח שאם היינו מכבים את האור, הוא גם היה זורח! קוקידו לקחה יוזמה ובקשה ממנו להביא לנו משהו קצת יותר טבעי וזכינו ללימונדה. מלכה ויתרה על התענוג והביאה לעצמה בירה (העיקר שיהיה משהו סגור).

חוזליטו כנראה סיים לצוד את הבשר והתחיל להזרים לנו אותו במנות קטנות. כמה צ'וריסו (שהיו יבשות לטעמי, אבל אכלתי שתיים) וקציצות פיקנטיות, שכמעט הרגו את קוקידו, שמצאה אותן חריפות במיוחד. למעשה קוקידו החליטה להתעמק בירוקים וזללה עשבים להנאתה. מאוחר יותר, הגיעו כמה פרוסות של עגל חלב, אך מתענוג זה זכינו לפרוסות דקיקות ומעטות ואחריו הגיע איזה נתח בקר לא ברור ולא לטעמי. מה שלא היה טעים לי זרקתי לצלחת ההפתעות המרכז השולחן וכל מה שלא היה טעים לקוקידו היא זרקה לצלחת שלי, אין כמו דעה שנייה, כמובן!

הבשר המשיך לזרום ובשלב מסוים חוזליטו חשב שאולי הוא יצליח לסתום אותנו עם איזה עוף, אבל התברר לו שאם הוא היה שואל קודם אולי העוף עוד היה מקרקר היום ושוגל איזו פרגית או שתיים. כמובן שבשלב זה ציפינו לאיזה אנטרקוט והוא לא אחר לבוא: כל אחד לפי טעמו, כך שעל צלחתי נחתו כמה נתחים יפים ומדממים במיוחד של אנטרקוט. האנטרקוט היה רחוק מלהיות הכי טוב שאכלתי, אבל לא שמעו אותי מקטר! האמת שבשלב הזה, חוזליטו החליט כנראה לנסות את מערכת ההגברה במקום וזכינו לכמה צלילים אותנטיים בסגנון דרום אמריקאי. בחלק הזה של הארוחה כולם היו מרוצים.

הגיעו עוד מיני בשרים ונתחים שאני ממש לא זוכר את שמם, אני רק זוכר שהבחור היה צריך לפנק אותנו עם הרבה אנטרקוטים כי אנחנו באנו רעבים! אני אפילו זכיתי לשני נתחי שומן שהוכנו במיוחד בשבילי!!! תענוג...

לסיום חוזליטו ניסה לפתח איתנו שיחה בענייני מוסיקה, אך נחל מפלה רצינית, מאחר שאף אחד לא ממש זיהה את מה שמנוגן ולמען האמת אני חושב שגם לחוזליטו לא היה ממש מושג.
***

פינת העצה הטובה
היזהרו מחיקויים-
אל תכנסו לרודיזיו ברזיל. חכו ל- Casa Do Brazil ואם אין לכם מה לעשות עם 89 ₪ אז אני בטוח שתמצאו משהו טוב יותר במדור המוזר לחלוטין ב- eBay.

חבצואל היבוסי,
היה הייתה עוגה...

אין תגובות: