11.2.2006

כשאלוהים בא לירושלים

אתמול (יום שישי 10.2.2006) יצאנו סידני ואני לכיוון עיר הקודש לראות חבורה של בלגים שאני מאוד אוהב- dEUS.

דאוס הופיעו במעבדה בירושלים. לסידני ולי לא היה ממש מושג איך מגיעים למקום, אז התקשרנו לדוקטור, שרכש בעבורנו את הכרטיסים והוא נתן לנו את גילי (המקומית), שתסביר לנו איך להגיע. בשעה שאנחנו כבר בכניסה לעיר, השיחה התנהלה באופן הבא:
גילי: איפה אתם?
סידני: בכניסה לעיר.
גילי: אממממ.... אממממ.... איך להגיע?.... אממממ...
סידני: פניתי ימינה.
אני: לכיוון מגדלי הכנסת.
גילי: אהה.... טוב... חחח.... אמממ.... תפנו שמאלה.
סידני: פניתי. עכשיו לאן?
גילי: אל תכנס לדרך בגין, תסע ישר חחח.

לא יודע איך, אבל בסוף הגענו למקום בעזרתה החביבה של גילי.

הגענו למעבדה ואחרי דקות ארוכות וקפואות להחריד (הייתי צריך להקשיב לקוקידו ולקחת מעיל רציני יותר) היינו עם הכרטיסים ביד- וטוב שהזמנו מראש כי כל הכרטיסים אזלו. בשלב הזה קלטתי לפתע פרצוף מוכר ולאחריו עוד אחד מוכר ואפילו הצלחתי להיזכר בשם: מישל!!! אמנם לרובכם אין מושג מי זה מישל- אז מישל ועדי הם זוג שעבר איתי בעבודה הקודמת ועזב די מזמן, רק שתבינו באיזה סוג של אנשים מדובר:
אני: אז מה אתה עושה היום מישל?
מישל: כלום, עזבתי את העבודה בדיוק.
אני: ומה איתך עדי?
עדי: <בוהה באוויר>
אני: חוץ מלעשן?
עדי: אהה... כן אני סטודנטית.
אנשים טובים.

למי שלא היה במעבדה בירושלים (ואני מאמין שרובכם) המקום נחמד למדי- פאב עם רחבה קטנה לריקודים (אתמול נגנו שם רק רוק) ובמרכז ישנו גם מעין אמפי ובמה ובשעה 23:00 שהודיעו שהלהקה מתחילה- גילינו שאסור להכניס לשם שתייה ואסור לעשן- אז כמו כל מעריץ נלהב- רוקנתי בשלוק אחד חצי כוס בירה (Murphy מהחבית.. מממ...) כי אני לא הולך להפסיד שניה מהתענוג הזה!!! איסור העישון במקום לא הפריע לרגע לטום בארמן (הסולן) לעשן והמצב קצת הזכיר לי את טוני קליפטון (מי שלא זוכר- דמות של אנדי קאופמן ז"ל... או שלא!).

Pocket Revolution היה השיר שפתח את ההופעה (גם שם הדיסק החדש שיצא בספטמבר). הייתי בטוח שנזכה לשמוע את כל הדיסק החדש חי ועוד כמה להיטי עבר, אבל אחרי כמה שירים דאוס התחילו לנגן שירים מכל התקליטים. ביצועים מעולים, חזקים ומופרעים כמו תמיד. טום בארמן צווח "תודה" בסגנון פורטיס משהו אחרי כל כמה שירים.

מהתקליט החדש זכינו לשמוע גם את Stop-Start Nature המצויין ועוד חמישה נבחרים (יש פירוט בסוף). באופן מפתיע (לטובה כמובן) קיבלנו גם את Theme From Turnpike שלא ציפיתי לשמוע בכלל בהופעה חיה אי פעם. באופן מאוד לא מפתיע דאוס נגנו את Suds & Soda (בשלב ההדרן אם אני לא טועה) שלמעשה היה הסינגל שפרסם אותם בארץ והביא אותם לתודעה... שלי (אי שם ב- 1994 בפינתו של יואב קוטנר בתוכנית זהו זה!). השיר כמובן גרר מעגל פוגו במרכז הקהל, שממנו הצלחתי להתחמק, לא כמו מהנגיחה שחטפתי לסנטר מהגמדה שקיפצה מולי (אותי זה הצחיק, אותה פחות, שתמות!)

אחרי שעה של הופעה ועוד חצי שעה לפחות של הדרן- הייתי המאושר באדם!!! כשיצאתי החוצה חזרה לבאר, גיליתי שגם סידני מאושר עם שתי בלונדיניות שקרקרו סביבו, אחת מסתבר נשואה והשנייה... השנייה שרלילה לא קטנה, אבל מי אני שאשבית את שמחתו של סידני (ושל הדוקטור ושל מוט'קה ושל כל מי שהיה שם בסביבה). מידי פעם היה אפשר לראות איזה חבר להקה מרקד בין המפזזים במועדון או קונה בירות לחבר'ה.

נשארנו שם עד 3:00 בערך, רוקדים (אם ככה קוראים לזה) לצלילי מוסיקה, שבאופן מפתיעה הייתה ממש טובה והכל היה מלא בירושלמים מוזרים (ואני יודע מה זה מוזר, אני מחבצוליים).

מסקנות מהחוויה:
דאוס צריכים להגיע לפה יותר, פעם ב- 6 שנים זה ממש מעט וקצת מעליב (רק כשמוציאים דיסק באים, מה קרה אי אפשר סתם לבוא להגיד שלום?)
אם אתה כוכב רוק אתה יכול לקנות 3 בירות תוצרת חוץ ב- 20 ₪ בלבד.
בירושלים קר בחורף.

ולהלן רשימת השירים (לפי תקליטים) שהושמעו אתמול למיטב זכרוני (שאיננו טוב כשהיה):

מתוך Worst Case Scenario
Suds & Soda- להאזין
WCS
Via

מתוך In A Bar Under The Sea
Fell Of The Floor, Man
Theme From Turnpike קליפ
Little Arithmetics להאזין
Serpentine
For The Roses

מתוך The Ideal Crash
Put The Freaks Up Front
One Advice, Space
Instant Street
Let's See Who Goes Down First

מתוך Pocket Revolution
Bad Timing
7 Days, 7 Weeks קליפ
Stop-Start Nature
What We Talk About קליפ
Pocket Revolution קליפ
The Real Sugar
Sun Ra

חבצואל היבוסי,
No More Loud Music

אין תגובות: