28.6.2007

הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם

אמנם נכתב בהקשר לנפילת הבורסה הגדולה, אבל נכון כמעט לכל דבר אחר שקורה אצלנו במדינה.

היום בבוקר התעוררתי לכותרת חדשה (מה לעשות לא היה לי כח לקרוא חדשות אתמול) שמודיעה על עסקת טיעון בנוגע לנבצר קצב. סעיפי האונס יהפכו למעשה מגונה וכו וכו'... האמת לא מעניין אותי ממש, אם למתלוננות אין בעיה עם זה אז בטוח לי אין.

מה שמפריע לי הוא גזר הדין. לפי מה שהבנתי הנבצר קצב יחוייב לפצות כספית את המתלוננות- אז יופי למתלוננות שיקבלו כמה שקלים, בכל אופן לא נעים כל הסיפור ויקבל מאסר על תנאי.

על תנאי???

למעשה מה שקורה פה הוא דבר מאוד פשוט- הנבצר קצב למעשה ישלם למתלוננות כסף שאנחנו, משלמי המיסים, שילמנו לו, אז למעשה הוא לא ממש ירגיש את זה בכיס ובנושף לכל הוא גם לעולם לא יכנס לכלא, כי אף על פי שהוא נראה לי מטומטם רציני, אני לא חושב שהוא מספיק מטומטם בשביל לנסות לבצע עוד איזו עבירת מין.

אז בשורה התחתונה- הנבצר קצב, דפק את המתלוננות, דפק את מוסד הנשיאות ובגלל שכל דבר טוב בא בשלשות הוא דפק גם אותנו!

חבצואל היבוסי,
משלם מיסים.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

חבצואל יקר!
ראשית, למתלוננות אין זכות וטו על עיסקת הטיעון ואף אחד לא שואל אותן. החוק מחייב את הפרקליטות ליידע אותן ותו לא (הן תמיד יכולות לעתור לבג"צ נגד החלטת הפרקליטות).
שנית, אני לא שמעתי על ענין הפיצוי הכספי בעיסקת הטיעון. לא נראה לי שעל עברות קלות (ובטח יחסית לכתב האישום המקורי) מדובר על פיצוי כלשהו. כך שתרשים הזרימה: מיסים->משכורת לנבחר ציבור-> כסף למתלוננת->הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם-אינה נכונה.
לכל היותר ניתן לשרטט : מיסים->משכורת לנבחר ציבור-> שכ"ט לעו"ד מעולים->הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם-היא נכונה.
אם כי היא נכונה גם לגבי רמון, ושם לא שמעתי את הטענה הזו.
שלישית, וזה באמת עצוב, שחרור האויר (המצחין מעט) מבלון טיוטת כתב האישום הבומבסטי, גורם (לכל הפחות לי ועוד כמה אנשים) לחוסר אמון בעיתונות ולהבדיל בפרקליטות.

עו"דודו

קיסלר יניב אמר/ה...

את עניין הפיצוי הכספי שמעתי ב"בוקר טוב ישראל" היום בגלי צה"ל.
לגבי חיים רמון- זה סוג של ביזיון אחר שבכלל ראש הממשלה שלנו שוקל להחזיר אותו לתפקיד שר, אני חושב שהוא לא צריך לתפקד במשרה ציבורית יותר.

אנונימי אמר/ה...

אבל שיהיה ברור, "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" הינו נכון מאי פעם, רק שלע"ד, לא במקרה הזה...
דודו