8.8.2007

עבודה עברית

שמעתי היום שכבוד שר הפנים מאיר שטרית הגה רעיון חדש, שבא לפתור את נושא העובדים הזרים במדינתנו הקטנטונת. אבל קודם אולי נבין מה לדעתו הבעיה?

הבעיה, לדעת כבוד השר, היא שישנם המון עובדים זרים בלתי חוקיים במדינתנו ואכן כך הדבר- למעשה מספר העובדים הלא חוקיים עולה על מספר החוקיים. כבוד השר חושב שהבעיה נעוצה בכך שהעובדים לא מצליחים לכסות את הוצאותיהם (מסתבר שאנשים משלמים בשביל לעבוד כאן) ולכן הם בורחים ומפרנסים את משפחתם בצורה לא חוקית. עכשיו אפשר לגשת לפתרון.

הפתרון הוא הטלת מס עובד, שישלם המעסיק, שינתן לעובד בעת עזיבתו את גבולות המדינה במועד הנקבע כחוק- כך שהעובד יקבל סכום כסף שידרבן אותו לעזוב- עד עכשיו הכל נשמע יופי. השאלה היא איך זה יגיע לסכום יפה? התשובה פשוטה מאוד- המס שישלם המעביד יהיה גבוה וכך כבוד השר חושב שהוא פותר עוד בעיה. הפעם הבעיה היא- העדפת העסקת עובד זר על פני ישראלי.

אני חייב להגיד שהפתרון הזה מאוד יצירתי ויפה וכבוד השר מאוד גאה בו (לפחות לפי ראיון שהוא נתן היום בגלי צה"ל), אבל עכשיו תזכירו לי רק מתי בפעם האחרונה שקלתם לעבוד בקטיף? במסיק? בחליבה? אני אישית מכיר המון אנשים שמשתוקקים לעבוד בחממות הפרחים בחודש אוגוסט- אין כמו עבודת כפיים קשה בתנאי לחות משווניים. אני בטוח שגם כבוד השר, במידה ולא יכהן בכנס ה- 18, ישקול בכובד ראש לעבור לעבודה בשדות התות באיזור השרון- באמת שמעתי שהם מחפשים עובדים...

אני חושב שכבוד השר באמת פתר פה בעיה- בעיה שכל חקלאי חושב עליה- האם השנה נחסל את העסק או רק בשנה הבאה?

ומעניין כמה תעלה עגבניה כשאיזה מאיר יקטוף אותן ולא צ'וּטַאי!

וכמו שאהוד כבר שר מזמן:
בהפסקת הצהרים
מהפיגום אפשר לראות
מי יבנה יבנה בית
מי יבנה אם לא אנחנו נעבוד
טיח על הקיר
אבק על העיר
אני מכיר את השיר
תמיד אותו השיר
ערבב את הטיח, אחמד,
ערבב את הטיח.

חבצואל היבוסי,
שקם בבוקר להוציא את הבקר.

אין תגובות: