6.8.2007

אחרי לצפרנים

בימי החורף אמא שלי מכינה צ'ולנט עסיסי וטוב... סתאאאם...

אחרי שנתיים בהן כוחות הביטחון ויתרו על שרותי כ.. איש בטחון (מפתיע אהה?) קיבלתי צו מילואים. את הצו ליווה גם צו התרעה על כך שלא הודעתי שאני מגיע למילואים, אך אחרי חקירה קצרה, התחוור לי שהצו וההתרעה נשלחו באותו היום ולכן, כהרגלי בקודש, התקשרתי להתלונן. קצינת המילואים החביבה (לפחות עד עתה) התנצלה ואמרה שזהו רק נוהל במידה והצו, שנשלח בדואר רגיל, לא הגיע- או במילים פשוטות- זו דרך מעניינת לבזבז כספי ציבור במסווה של יעילות הזויה ולא ברורה בעליל- הבלגתי.

היום הגעתי לי לחניון חסר תועלת באזור התעשיה הישן של נתניה- הסיבה: מילואים, המטרה: קורס צפרנים (ובתרגום פשוט- מפעילי צופרים, סירנות, הדבר הזה שעושה רעש שנופלים טילים ובד"כ רק אחרי שהם נפלו). כן, עבדכם הנאמן הפך להיות מפעיל צופר ומסתבר שיש עוד רבים כמותי ואחד מהם הוא ארל'ה (הידוע גם בשמו ג'יבס ולמדקדקים אלכס) וכך שנינו, חברי ילדות, חזרנו לשרת באותה היחידה ובאותו תפקיד נכסף.

הקורס התחיל בזמן, אך מכיוון שמדובר בקורס צבאי, הוא התבצע בעמידה בחניון. קצין במילואים בדרגת תת-אלוף, הרביץ בנו תורה צופרית. למדנו על סוגי הצופרים השונים ומתי נכנסו לשירות, סוגי הצפירות השונות, כל כמה זמן עובר הצופר ביקורת, למה אסור לעשות ניסוי צופר סתם כך, איך לא להתחשמל וכמובן- איך ללחוץ על הכפתור האדום שעושה את כל הרעש! ואם למישהו זה נראה טיפשי או לא נחוץ- שידע "שזה מציל חיים!" ממש במילים אלו.

אחרי שלמדנו את כל זה, צריך ללכת ולראות את הכפתור ב live, אז התחלקנו ל-7 אוטובוסים ונסענו לראות את הפלא. בשלב הזה צצה בעיה קטנה ומדאיגה- מישהו שכח להודיע לאחראים בישובים שאנחנו באים לראות את הכפתור, אז מתוך 6 ישובים רק בשניים היה מישהו ובשאר ניסינו לגלות את מיקום הצופר- אני חייב לציין שלא יצאנו מהאוטובוס ובפעם היחידה שמישהו באמת יצא לראות את הכפתור- תוך 3 שניות נשמע סירנה בישוב- אז למקרה ששכחו להודיע- תושבי גאולי תימן יכולים לצאת מהמקלטים!

בסופו של יום הרגשתי הרבה יותר נחוש ובטוח ותחושה עזה של תרומה למולדת חובקת אותי מזה שעות רבות- בעיקר בגלל הסיבה שבשעה 12 כבר השתחררתי מהמילואים.

חבצואל היבוסי,
נא לא להזריק אטרופין

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

למיטב זכרוני, גם בסדיר עשית הרבה רעש, וזה עוד בלי להיות צפרן.
כנראה שאיתרו אותך כבר אז

דודו

קיסלר יניב אמר/ה...

יכול מאוד להיות שאתה צודק!