10.11.2007

Viva Estupidez

יחי הטמטום! העם הספרדי הוכתר בהצלחה כהעם הטיפש בתבל, ממש לפני האיטלקים והבלגים מייד אחריהם (סתם שתדעו שזו דעתי). אחרי שבועיים בספרד הגענו, קוקידו ואנוכי, להחלטה פה אחד- הם כל כך טיפשים שלמעשה לא רק אנגלית הם לא יודעים, אלא גם לא ספרדים כך שהם סתם מקשקשים כל היום מבלי להבין הרבה (חוץ מהמילה סייסטה) וכל החברה בדרום גם סובלים מהפרעת דיבור (שמזכירה מאוד את ההפרעה של אהוד ברק) וכולם טוענים שזה ניב אנדלוסי- אנדלוסי בתחת שלי!!!

פרט לספרדי מפותח שיודע אנגלית, גם מאוד קשה למצוא מסעדות טובות. אם אתה לא מכיר מסעדה טובה (כמו פטגוניה בלה ליניה, ליד גיברלטר) רוב הסיכויים שתמצא את עצמך אוכל איזו מנה קטנה ועלובה במחיר מופקע. סתם בשביל הדוגמא- איזה יום אחד בסביליה, מתוך יאוש, התישבנו במסעדה באיזור תיירותי. המלצרים, כמו מהמין הנתנייתי הטיפוסי, כבר תפסו אותנו ברחוב ובאנגלית (יחסית טובה לקוף שעבר סידרת עינויים קשה) שכנעו אותנו לשבת. הם אפילו הבינו את קוקידו שביקשה מהם פאייאה צמחונית. אחרי 25 דקות הגיעה המנה, שהייתה בעלת טעם מעופש של מוך (הגולגלכים האלה שיש אחרי המיטה אם לא ניקיתם חודש את הבית)- בקיצור זה היה רחוק מלהיות אכיל והאורז היה קשה כמו חצץ. מרגע זה, הקוף (סליחה, מלצר) לא הבין מילה אנגלית. הייתי אומר שהוא משחק אותה אבל אני בטוח שאם הייתי עוקב אחריו הביתה הייתי מוצא משפחה שלמה של מטומטמים, בכל אופן... החלטנו שאנחנו לא משלמים על מנת הזבל האורגני (בכל אופן מנה צמחונית) שהגישו שלנו (רצו עליה 10 יורו הבאבונים) ואחרי כמה צעקות מנהלת המסעדה הגיעה וזה הלך ככה (באנגלית כמובן):
קופה (עם פ רפה) ראשית: "אתם ביקשתם מנה צמחונית, אתם צריכים לשלם"
אני: "אי אפשר לאכול את זה"
קופה: "אז מה, אתם הזמנתם את זה"
אני: "זה בלתי אכיל, תנסי בעצמך"
ומה אתם חושבים שהיא עשתה?... נכון מאוד! היא טעמה מהמנה!!!
קופה: "יש לזה טעם של ירקות"

בשלב הזה החלטנו שאנחנו פשוט הולכים, תוך כדי שקוקידו מתאפקת שלא להקיא ממראה הבאבונית טועמת מהמנה...

חוץ מהמקרה הנ"ל, שהיה קיצוני, מאוד נהננו. באנדלוסיה יש המון מה לראות- מבנים מרהיבים, גנים, חופים והמון נופים מטריפים. מספר פעמים פשוט נסענו לנו לתוך ההרים והיה פשוט כייף. אני מאמין שאני אעלה תמונות בשלב מסויים, אם זה מעניין בכלל מישהו. היה ממש, אבל ממש, כייף!

חבצואל היבוסי,
לא טס יותר איבריה!

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אופס, מחקה לי התגובה. אז שוב:
בספרד צמחוני = מנה עם ירקות
אם אתם מזמינים מנה "צמחונית" תקחו בחשבון שיש סיכוי טוב שהיא מכילה פרה, חזיר, ועוד כל מיני שרצים.

קיסלר יניב אמר/ה...

ידוע.
לא אמרתי שהמנה הכילה משהו נוסף פרט לאורז וירקות.