27.12.2007

בקרוב על המדפים - מס חניה

לפי ynet יוסי פרשקר, המדען הראשי של משרד התחבורה, מצהיר כי יש להטיל מס על מקום החניה שמקבלים העובדים, כצעד מתמרץ למעבר לתחבורה ציבורית. חושבים על איכות הסביבה שם במשרד התחבורה. באמת חבורה מוכשרת ונפלאה.

מר פרשקר שכח נקודה מאוד חשובה- לא רותמים את העגלה לפני הסוסים (וואלה זה אפילו מעולם התחבורה, לא?) ובכדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אולי כדאי קודם לבדוק אם היא קיימת!? קחו לדוגמא את חבצוליים, מושב קטנטן בערבות עמק חפר, שבכדי לצאת ממנו עם תחבורה ציבורית ולהגיע למשל... להרצליה (שבה אני במקרה עובד, אבל רק במקרה) צריך להיות, לפחות, מדען במשרד התחבורה. צריך לקחת אוטובוס מחבצוליים (שבמהלך היום מגיע מספר מאוד מצומצם של פעמים) עד נתניה ומשם צריך לקבל החלטה- לנסוע להרצליה ולרדת בתחנה על כביש מס' 1 או לנסוע לרכבת (שתמיד מגיעה בזמן ותמיד יש מקומות ישיבה) ולצעוד ברגל לעבודה. אפשר לסכם את זה בלפחות שעתיים על בדרך (כולל המתנות). בהחלט נפלא.

המדען הראשי של משרד התחבורה כנראה לומד משר התחבורה שהציע לאחרונה (כך שמעתי ב"בוקר טוב ישראל" בגל"צ) חוק שיגביל את כמות הנוסעים בעמידה בתחבורה ציבורית- למשל אוטובוס בנסיעה בין עירונית יוכל להכיל עד 10 נוסעים בעמידה. הרעיון עצמו מצויין ובא לרווחת המשתמשים בתחבורה ציבורית. שר התחבורה שכח שבכדי לקיים את החוק, חברות התחבורה צריכות לרכוש עוד כ 200 אוטובוסים בכדי להעלות את תדירות השירות (פחות מקום, אותו ביקוש...) ועוד אוטובוסים אומר עוד זיהום אויר אז אמנם שאול מופז הוא לא מדען אבל, לא תאמינו, גם אני לא!

חבצואל היבוסי,
פקקים זה זמן איכות.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אגב זיהום אוויר, יש לי פוסט שמתאים בדיוק למה שכתבת. אבל הוא עדיין בתהליכי התגבשות, אז רק בשבוע הבא יהיה לי לאן ללנקק (:
אבל בגדול אתה צודק - התחבורה הציבורית צריכה לגדול, ולא רק זה - היא צריכה להיות יעילה כמו בכל הערים הגדולות בעולם. כרטיס אחד צריך לשלב אוטובוס, רכבת, ורכבת תחתית, אבל האוטובוסים שלנו צפופים ומאחרים, הרכבות - גם, והרכבת התחתית תגיע (אם בכלל) בשנת 3000.
פלא שאנשים נוסעים ברכב?