23.10.2009

סע באוטובוס ותגיע בנוחות

פנינה חדשה מבית משרד התחבורה- “עדיפות בכביש לתחבורה הציבורית היא אחד התמריצים העיקריים לעידוד השימוש בה”, כה אמר השר בפתיחת מבצע אכיפה מוגבר בנתיבי התחבורה הציבורית, מתעלם לחלוטין שלמעשה אחד התמריצים העיקריים לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית הוא למעשה קיומה של תחבורה ציבורית.

במדינת ישראל 2009 קשה להגיד שיש תחבורה ציבורית. אם אתה גר בחבצוליים או באחד מישובי הסביבה (אי שם בעמק חפר) תוכל לצאת בתחבורה ציבורית 3 פעמים ביום:

  • 9:30 בבוקר- שעה מאוד נוחה לצאת מהבית, הבוס בטוח יסכים שאני אגיע לעבודה ב 11:00.
  • 11:00 בבוקר- למי שנשאר בבית ורוצה לצאת לצהריים מוקדמים.
  • 15:15- לאלה שעושים משמרות לילה.

מי שרוצה להגיע לישוב יכול לעשות זאת מנתניה בשעות הבאות:

  • 8:35- למי שסיים משמרת לילה אתמול.
  • 20:00- למי שיוצא לעבודה ב 9:30.
  • אפשר גם ב 6:45 אבל כדאי שיהיה לך כח ללכת קצת ברגל כי יורדים בכניסה לישוב.

עכשיו זה הזמן לטעון שאני בעצם גר בפריפריה ומדובר בתחבורה ציבורית באזור ת”א… טוב, אז אתם צודקים, שם המצב הרבה יותר טוב. אוטובוסים מגיעים כל הזמן וכולם עולים עליהם כי מאוד נעים לנסוע ברכב שהמיזוג בו לא תמיד עובד ושהוא לא מגיע בזמן (זה בטח באשמת אלה שנוסעים בנתיבי התחבורה הציבורית) ושלכל חברה יש כרטיס משלה (מאוד צבעוני בארנק) ושמאוד נח לעלות עליהם עם עגלת תינוק ושתמיד יש מקום לשבת כי מאוד מקפידים והנהג לא מתחיל לנסוע לפני שכולם יושבים. כן, המצב באמת טוב.

אבל זו לא אשמתו של שר התחבורה, גם לפני 20 שנה המצב היה דומה.

מתוך מה יש?

חבצואל היבוסי,
אנ’לא רוצה לשמוע…

תגובה 1:

נופר אמר/ה...

כן העידוד בשיאו,לחלוטין. אני מזמינה את שר התחבורה לעלות על קו 42 בשעות הבוקר, חויה שבזכותה איחרתי הרבה פעמים לעבודה כי פשוט לא עליתי על האוטובוס. הדבר היחידי שאני מצליחה להשוות את זה אליו זה לנסות ולהידחף לרכבת בהודו. מה הבעיה להוסיף עוד 2-3 קוים בשעות העומס?
בעיה נוספת בה נתקל ידידי חנן היא שלא נתנו לו לעלות עם אופניים מתקפלות על אוטובוס של דן. במה שונות אופניים מעגלה ? איך רוצים לעודד תחבורה ציבורית אם מערימים קשיים על אנשים?