17.9.2010

חניית נכים פרטית

תג נכה זה דבר נהדר, בעיקר אם הוא לא מלווה באיזו נכות קשה. יש לי תג נכה כבר מספר שנים, אחרי שהגעתי למסקנה שאני עומד לשלם ביטוח לאומי ומיסים למדינה אז למה לא לקבל קצת חזרה. אני משתדל שלא לחנות בחניות נכים ומנצל את התג לחניה ב”כחול לבן” אבל כשאין ברירה אין ברירה.

ליד חבצוליים יש מרכז קניות שכל האיזור מגיע אליו וכיאה למרכז קניות הוא מתהדר בחניון לציבור הלקוחות. החניון מסוגל להכיל 150 מכוניות לדעתי, לא גדול מידי וגם אם חנית בקצה הרחוק ביותר מהכניסה לחנות תאלץ ללכת מרחק של 100 מטר. בחניון ה”ענק” הזה ישנן 2 חניות נכים הצמודות לכניסה הראשית של החנות.

לא אחת נתקלתי בנהגים, ללא תג נכה, בחונים בחניות אלו ואם הנהג שם אני מאיר את עיניו ומעולם לא נתקלתי בהתנגדות והנהג מזיז את רכבו (גם כשדובר בספק סחורה). הבוקר הגעתי לקניות אחרונות לפני השביתה הגדולה (צום יום כיפור) וחניתי בחניה רגילה כמובן. לפני שנכנסתי לחנות ראיתי רכב משטרה, שחוסם רכב שחנה בחניית נכים, ללא תג ולהלן הויכוח:

אישה: מה הבעיה?
שוטר: את חונה ללא תג נכה ויש פה תמרור של חניית נכים.
אישה: זה חניון פרטי.
שוטר: איך זה קשור? יש תמרור כי זה החוק.
אישה: אז מה זה פרטי וחוץ מזה אתה בכלל עצרת לקניות!

ראשית אני רוצה לשבח את השוטר על כך שבכלל הגיע למקום ואכף את חוקי החניה- זו כבר פעם שניה שאני נתקל במקרה שכזה באיזור מגורי ואני שמח לגלות שאכן חוק חניית הנכים נאכף גם בפריפריה. אם אני מתעלם מטומטומה של אותה גברת, נותר אלא לצפות בצער באנשים שמתנהגים בחוסר התחשבות ובעיקר כשלמעשה אותה חניית נכים לא משפרת באופן ניקר את תנאי החניה במקום.

ישנם אנשים, שאתה מצטער, שההורים שלהם לא השתמשו בקונדום.

from Youtube.com

חבצואל היבוסי,
חתימה טובה, מה לא?

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

באיחור רב, סתם כי נקלעתי לכאן ואני קוראת אחורה (אתה כותב מצוין):
הטענה נשמעת דבילית אך היא נכונה! חוקי התעבורה חלים רק על דרכים ציבוריות, וחניון אינו דרך כזו, לכן הם אינם מחייבים במסגרתו, וסמכות השוטר ככל הנראה באמת אינה תופסת.

קיסלר יניב אמר/ה...

לפי מה שאת כותבת אין למעשה שום משמעות לציון חניות נכים בחניונים וציבור הנכים צריך להסתמך על טוב ליבם של ציבור בעלי הרכבים.

לפחות עכשיו אני יודע שהמלחמה אבודה.