5.8.2011

ש”ס, מחאה והימורים

קראתי בטמקא שש”ס מצטרפת למחאה ויוצאת כנגד הממשלה בה היא חברה. האם זה מסמל את התפרקות הקואליציה? לא נראה לי אבל נראה לי שהציטוט הבא מסביר הרבה על הסיבות והמניעים של הצטרפותה של ש”ס למחאה:

ח”כ אמנון כהן “יש אמנם הרבה בעיות אבל אפשר לפתור את כולן ביחד. אין ספק בכלל שיש הבדלים משמעותיים בין עשירים לשכבות חלשות. שכבת הביניים נשחקה לחלוטין. היום זה לא מספיק ששני בני הזוג עובדים, הם עדיין לא יכולים לצאת מהעוני. צעקנו את זה כבר מזמן והממשלה התעלמה, כי היו בעיות אחרות של ביטחון, סוגיית ספטמבר ותרחישים אחרים”

למי שעדיין לא יודע אני עובד בחברת הימורים באינטרנט, החברה היא חברה ציבורית ולכן מחוייבת לשמור חוק ולעמוד בתנאי רגולציה שונים. בכדי לקבל רישיון צריך גם לבצע פעולות שיזהו התנהגות כפייתית (התמכרות), למנוע מקטינים לשחק וכדומה… מה שנקרא Responsible Gaming אין ספק ששמירה על השחקנים תמנע מהם לאבד את רכושם ולעיתים את משפחתם אבל אפשר להסתכל על זה גם אחרת.

אם חברות ההימורים יאפשרו לשחקנים להפקיד ללא הגבלה ולשחק בצורה מסוכנת- אותה חברה למעשה אבדה מקור הכנסה- שחקן לא יכול להפקיד אם אין לו כסף ולכן אותה שמירה על הלקוחות היא סוג של משחק כפול. זה נראה מצויין אבל גם שומר על העסק חי.

המשפט של ח”כ אמנון כהן לגבי שחיקת שכבת הביניים היא מקבילה של אותם חוקי Responsible Gaming בעיקר שהדובר מייצג ציבור שאיננו תורם דבר לקופת המדינה. שכבת מעמד הביניים הוא הפרה החולבת של המדינה ומי שכי חרד לשלומה הוא כמובן אותו ציבור שיודע שבלעדיה אין לו קיום.

ח”כ אמנון כהן אף ציין “אסור ללכת לקו קיצוני ולהפוך את זה לפוליטי”- נכון הרי אם המחאה תהיה פוליטית יש סיכוי טוב שהרבה חברי כנסת מש”ס יאבדו את הכיסא ולכן מיהר לציין גם כי “ש"ס כמפלגה חברתית צריכה לעמוד לממשלה על הראש בכל הכוח ולוודא שהדברים מטופלים”.

לשחקנים באתרי הימורים יש מספר אפשרויות בחירה:

  • שחקן יכול לבחור שלא להפקיד יותר.
  • שחקן יכול לפדות את הכסף שהרוויח.
  • שחקן יכול לעבור לחברה מתחרה.

מעניין אותי לראות מה יקרה שהפרה החולבת תחליט ליישם.

חבצואל היבוסי,
בן של רפתן, נשוי+2 ומשכנתא

אין תגובות: