17.2.2014

מה יש על האנדרויד שלי

הפוסט של חנן כהן "איך האנדרויד שלי מאורגן" הזכיר לי שרציתי לכתוב המלצות לאפליקציות בהן אני משתמש. אחרי קריאת הפוסט של חנן חשבתי שאולי אכתוב גם אני על ארגון המסך אבל אני יכול לסכם זאת בפשטות- אחרי שנתיים עם 2-3 מסכים- צמצמתי הכל למסך אחד שמרכז את האפליקציות השימושיות ביותר ולכן אכתוב עליהן.

אני אתחיל בהצהרה קטנה וחשובה - אני קונה אפליקציות. אני מאמין שאפליקציה טובה צריכה לזכות את היוצרים שלה בתשלום. מדובר בסכומים קטנים, אשר בדרך כלל אינם עולים על 20 ש"ח והתשלום מאפשר למפתח לספק תמיכה ולהמשיך ולספק עידכונים וכמובן להתפרנס.

Nova Launcher Prime - זו סביבת העבודה שלי בחצי שנה האחרונה. אחרי שנה וחצי עם Go מלא האפשרויות, הבנתי שאני זקוק למספר מצומצם של הגדרות ונובה כולל אותן ואיננו צורך כמות משאבים גדולה. האפשרויות החשובות לי הן:
אפשרות נעילת המסך, שינוי כמות השורות (אני אוהב לעבוד עם 4x5), יכולת שינוי והזזה של שורת העוגן (השורה התחתית במסך), ציון שיחות/הודעות/מיילים שלא נקראו על המסך (רק בגירסה בתשלום ועל ידי טסלה).
ישנה גם גירסה חינמית רזה Nova Launcher

Beautiful Widgets Pro - אני אוהב שעון גדול וברור על המסך ואם כבר שעון אז מזג אויר שמתעדכן לפי מיקום. הבעיה של הוידג'טים האלה הוא מקום. בכדי להציג את השעון והמזג אויר אני משתמש בשורה שלמה (4x1) וזו הסיבה שאני אוהב את הוידג'ט הזה- ישנה אפשרות לקבוע פתיחת אפליקציה בלחיצה על השעות או הדקות (השעות אצלי מובילות לשעון המעורר והדקות ל Color Note). ישנה גם גירסה חינמית.

Color Note - פתקים צבעוניים זה כל הסיפור. לא רוצים לשכוח את שילוב הפרוזן יוגורט האולטימטיבי, תכתבו אותו על פתק. לא רוצים לכל אחד יוכל לראות? תנעלו את הפתק עם סיסמא. חוששים לאבד את המידע אם הטלפון נגנב? סנכרנו את הפתקים לחשבון גוגל שלכם. רוצים רשימת משימות (צ'ק ליסט) אפשרי ואפשר גם להוסיף וידג'ט על המסך שיציין כמה משימות פתוחות עדיין יש.

Any.Do - אני שכחן וצריך תזכורות למשימות, אך לא רוצה להכניסן כפגישה ביומן והממשק של האפליקציה הזו עושה את זה מצויין. ישנה אפשרות שאחרי שיחה שלא נענתה תווצר משימה לחזור לאותו מספר (אני ביטלתי את האפשרות הזו- תנו לי לסנן בשקט ובלי יסורי מצפון).

Any.Do Cal - היומן של Any.Do הגיע רק לאחרונה לאנדרויד והממשק היפה והנוח ושילוב המשימות מ Any.Do ברצף היומן גרם לי לזנוח את Business Calendar Pro המומלצת גם היא בחום.

gReader Pro - למי שעוקב אחרי בלוגים או רסס למיניהם- מדובר בקורא מאוד נוח שבעבר התממשק עם גוגל אך היום עובד עם פידלי (אחרי שגוגל סגרו את הבסטה).

CamScanner - אפליקציה לסריקת מסמכים. למה צריך אותה אם פשוט אפשר לצלם? צילום מסמך עם האפליקציה מאפשר חיתוך מדוייק של המסמך ומתיחה חכמה שלו, פילטרים שמאפשרים להסיר קיפולים וצל מהמסמך המצולם, צירוף המסמך לקובץ הכולל מספר דפים ויצירת מסמך PDF ושליחתו כמובן. ניתן לסנכרן את המסמכים לשרותי ענן שונים ואני מוצא את התוכנה הזו כשימושית ביותר בעיקר לשמירת מסמכים (צילומי דרכונים למשל) וכמו כן להדפסה עתידית. חלק מהאפשרויות ניתנות עם רכישת רישיון.

Calendar Snooze - אחד הדברים שאני מאוד לא אוהב בסמסונג ואנדרויד הוא תזכורות היומן. התזכורת מאפשרת אישור או דחיה מאוד מנוונת. האפליקציה שאני משתמש בה משתלטת על התזכורות ובעת תזכורת מאפשרת לדחות את הארוע לפי זמנים שקבעתם מראש או כמו בתוכנות הדואר במחשב - מספר דקות לפני הארוע (למשל- הודע לי 5 דקות לפני תחילת הארוע) ואפשרויות נוספות של בחירה חופשית. ניתן לקבוע נודניק אוטומטי במידה ופספסתם את התזכורת. לגירסה המלאה יש צורך ברישיון.

QuickPic - גלריית תמונות קלילה ומהירה. מאפשרות הסתרה של תיקיות (למשל תמונות של אלבומי מוסיקה). מחליפה אצלי את הגלריה בגאון והיא חינמית.

Pixlr Express - אני מאוד אוהב לצלם ולשתף וחיפשתי תוכנה שתאפשר לי לערוך את התמונות בקלות יחסית אך עם אפשרויות רבות ואחרי שניסיתי מספר רב של תוכנות עריכה, זו ללא ספק האהובה עלי עם שילוב של כלי עריכה פשוטים ולצידם מגוון רחב מאוד של פילטרים מוכנים מראש.

ישנן עוד אפליקציות רבות בהן אני משתמש, אך לדעתי ידברו לקהל מצומצם יחסית (אפליקציית Falcon לטוויטר, ביצוע משימות מאקרו Tasker ועוד...).

למי שיש שאלות מוזמן תמיד לפנות אלי.

חבצואל היבוסי,
אינטרנט זה לא לכל אחד.

2 תגובות:

piggythrower אמר/ה...

IOS7
יאללה ביי

ג'יבס אמר/ה...

קבל אחלה אפליקציה למזג אוויר שלא דורשת התקנה:

בקיץ - חם
בחורף - קר
סתיו - נזלת
אביב - הגיע פסח בא (עצירות)

תרומות ל PAYPAL יתקבלו בברכה.

אני משתמש ב WIDGET נחמד שחבר מהעבודה כתב שנקרא:
Launchy Widget
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ruslanspivak.launchy
ממש יעיל.