11.10.2015

לך חפש

אני מחפש עבודה כבר מספר חודשים ומכיוון שכל חיי שילמתי לביטוח לאומי, ביטוח לאומי החליט להחזיר לי טובה ולתת לי דמי כיס לתקופה מאוד מוגבלת וגם מדמי הכיס האלה מנוקה מס הכנסה. בנוסף לכל הכייף הזה, אני צריך להגיע, פעם בשבוע, ללשכת התעסוקה בנתניה, שללא ספק השם לשכת האבטלה הרבה יותר הולם את המקום.

לפני שהגעתי לאבטלה-לנד סיפרו לי שמידי פעם אתה צריך להגיע לנציג ששולח אותך לראיונות עבודה ואם אתה לא מגיע, אתה עלול להפסיד את דמי האבטלה שלך. האמת, חששתי מאוד אבל הגעתי בכל זאת.

בפגישה הראשונה עם מר נציג הוא ביקש תעודה מזהה וטביעת אצבע
נציג: יש לך תואר ראשון?
אני: כן.
נציג: אני צריך לראות. מה התפקיד האחרון שלך?
אני: אנליסט BI.
נציג מקליד אנליסט ולוחץ enter
אני: זה לא אנליסט כללי אתה יודע?
נציג: זה מה שיש במחשב.

שבוע מאוחר יותר הבאתי את תעודת התואר הראשון שלי, מר נציג הציץ וזהו... אפילו לא לקח עותק.

בכל פעם שהגעתי היה עלי להזדהות על ידי טביעת אצבע ואז אחרי חודש זומנתי להכנס למר נציג. הגשתי לו את הפתק שעליו מתנוסס שמי, שהרגע המחשב בכניסה פלט אחרי שזיהה את טביעת האצבע שלי.
נציג: תעודה מזהה בבקשה.
אני: הרגע המחשב זיהה אותי.
נציג: אני צריך לוודא שזה אתה.
אני: אתה חושש שבאתי עם אצבע של חבר?
נציג - לא צוחק.

כך כל חודש אותו הסיפור. תמיד אותו מר נציג אבל זה משעשע אותי תמיד מחדש. כל חודש, אותו ריטואל ואותה הבדיחה שמר נציג מעולם לא צחק ממנה. מיותר לציין שהפגישה מסתיימת בזיהוי הממוקד של הנציג ומעולם לא הוצעה לי עבודה.

בביקורי האחרון קיבלתי את המספר 1852 והמספר אצל הנציג היה 1845. התישבתי לי עם שאר המובטלים והמתנתי. שמתי לב כי מר נציג מאוד עסוק עם המחשב שלו (כנראה גולש ברשת כי במקלדת הוא לא השתמש) ושאין אצלו אף אחד... כנראה שמישהי נוספת חשבה שזה מוזר ונגשה אליו ומייד התחילו לקפוץ המספרים עד 1850. כלומר מר נציג ניצל את העובדה שאיזה מובטל כנראה ביטל את השתתפותו ופשוט החליט להתבטל קצת בעבודה הקשה שהוא עושה (להזכירכם - הוא עסוק בלזהות אנשים שזוהו כבר על ידי טביעת אצבע).

בקרוב לא אוכל יותר לקבל דמי אבטלה אבל מר נציג שלנו מקבל אותם באופן מסודר כל חודש וקורא להם משכורת.

אהה ואם אתם מחפשים איזה איש BI אל תשכחו לפנות אלי... באמת!

אין תגובות: