24.11.2015

אבא שלך צולע

נסעתי אתמול להביא את שקד מביה"ס ומכיוון שהכיתה שלה סמוכה לשער יכולתי לשמוע את אחד החברים שלה לכיתה אומר לה "חה! אבא שלך צולע!" ומייד ידעתי שהיא עומדת לצאת מצוברחת מביה"ס וזו השיחה שהתנהלה בדרך חזרה
שקד: ילד צחק עליך שאתה צולע
אני: שמעתי. אז מה?
שקד: זה לא יפה וזה מעליב. לא נעלבת?
אני: לא.
שקד: אבל הוא אמר שאתה צולע.
אני: דבר ראשון- הוא לא שיקר, אני באמת צולע. דבר שני- לא איכפת לי מה אנשים אומרים.

אני חוגג כבר 25 שנות צליעה ואכן כילד הייתי נפגע כשילדים היו צוחקים על ההליכה שלי אבל, כמו שהסברתי לשקד, למדתי שזה באמת מעט חריג ושאם אני אדע להתיחס לכך בהומור, האחרים יאבדו עניין מלצחוק עלי. כך נולדו המון בדיחות בסיגנון "יש לי ביצה אחת מעופרת", "אני אלוף הארץ בריצת כביש מדרכה", "מה המצב? כמו תמיד, צולע!" וכמובן "אני בכלל הולך ישר, זה אתם העקומים"...

הסברתי גם לשקד שלפעמים ילדים פשוט סקרנים ואם ילד שואל אותי למה אני הולך מצחיק, אני פשוט מסביר לו למה.

סיפרתי לה שיש אנשים שלא יודעים איך להתמודד עם נכות של אחרים ומרגישים מבוכה כמו שקרה לי לפני שבוע אחרי אימון קרוספיט- 
חבר לאימון: היה אימון קשה, נפצעת?
אני: לא, למה?
חבר: אתה צולע.
אני: אני צולע כבר 25 שנים.
חבר: אוי, אני ממש מצטער.
אני: למה? זה לא באשמתך.

אני מאמין שגם חברת הכנסת קארין אלהרר, שסובלת ממחלת ניוון שרירים, לא התרגשה מההערות המטומטמות של אורן חזן כלפי הנכות שלה ואני מאמין שגם יאיר לפיד חוטא כאן ברחמים מיותרים ומפחית מערכה, במקום להבין שאם ההערות היו מפריעות לח"כ אלהרר היא הייתה פונה אישית ליו"ר הכנסת- אבל אין לי ספק שאורן חזן הוא בור ובושה למפלגה ולציבור אותו הוא מייצג.

בתמונה: צולע ותיק ושתי בנותיו

6 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אחד הטובים !!
מזדהה עם שקד כבת להורים חרשים

Yoda אמר/ה...

אהבתי :)

רוני אמר/ה...

תמשיך, תמשיך לכתוב. יישר כוח.

אנונימי אמר/ה...

מוזר..
אף פעם לא חשבתי שאתה צולע, פשוט קיסלר..

קיסלר יניב אמר/ה...

אתם חמודים אתם.

Yosi אמר/ה...

Big like!! :)