12.12.2016

שבע שנים בכלא לפריצה... אבל רק אם הבית נטוש

מכירים את איתן ברושי? מהמחנה הציוני? האמת, גם אני לא הכרתי.
היום פוסט ממומן שלו הגיע אלי לפיד "הצעת חוק: שבע שנים בכלא למי שיבזוז בית שפונה" – זו הצעת חוק של איתן ברושי.
איתן מספר "שמים סוף לתופעה המכוערת הזו לתופעה הנבזית של גניבה מבתים שפונו בזמן מלחמה או אסון טבע"..."הגשתי הצעת חוק שמתקנת את חוק העונשין ומבקשת להחמיר את הענישה למי שגונב דבר תוך ניצול העדרו של אדם מביתו, מקום עסקו או נכס אחר שבהחזקתו, עקב פינוי הנכס בשל סכנה הנובעת מאירוע מלחמתי או טבעי, לרבות שריפה, רעידת אדמה והצפה".
אין ספק שגניבה מבית נטוש היא דבר מכוער אבל מה עם גניבה מבית מאוכלס שדייריו ישנים או פשוט יצאו למספר שעות של בילוי או עבודה? האם יש הצדקה בהחמרת גניבה בנסיבות כאלה על פני אחרות?

מעניין אם איתן זוכר את השם איציק אלגבי. איציק, תושב אביחיל שבעמק חפר, היה בארוחת ערב אצל משפחתו וחזר הביתה כדי להביא לחם. איציק הפתיע פורצים שדקרו אותו למוות.
איתן בטח יגיד "המקרה באביחיל הוא מיוחד ובכלל מדובר ברצח..." אז תן לי לספר לך איתן על עוד הרבה מאוד משפחות שהולכות לישון בחרדה מפריצות חוזרות ונשנות – אני מכיר את עמק חפר כי בו אני גר וכמות הפריצות כאן היא הזויה. אדם יוצא לעבודה וחוזר לגלות שהבית רוקן, חוזרים מהחוגים והבית פרוץ, חוזרים מארוחה ועוד ועוד.... 

לפני שנה החליטה מדינת ישראל שאין יותר צורך בשיטור קהילתי בישובים ופרט לעובדה שאנו משלמים על אבטחה, לשומרים אין סמכויות ולא יכולים לעשות הרבה- כך שנשארנו מופקרים כי גם אין יותר מידי תחנות משטרה באיזור. ישנם עשרות תעודים של פורצים שמסתכלים אל מצלמות האבטחה וצוחקים בזמן שהם פורצים לבית באין מפריע. לא רחוק היום ומקרה אלגבי נוסף יקרה... ומה אז?

אז איתן- אני מבין שאתה צריך שידעו מי אתה ושיעשו לך לייק אבל אנחנו צריכים ביטחון ואם אתה כבר משנה את חוק העונשין, שנה אותה לגבי כל עבירות הפריצה ולא רק לאלה שמביאות לך שיתופים.

רוצים לראות מה קורה בעמק חפר? יש קבוצה בפייסבוק או דוגמא בפוסט הזה



אין תגובות: