10.6.2005

דיגיטל שיטי

האירוע הכי מיוחצן במזרח התיכון בחודש האחרון!
מיקרוסופט תלו תקוות, שתלו מודעות ושתו לחיי הקידמה המבשבשת ובאה והכל תחת קורת הגג החמימה של אמא מיקרוסופט! הבטיחו תערוכה לכווווווולם.... כן ממש כך, מסלולים שונים למתחילים, בינוניים ומתקדמים. הדרכות בנושאים שונים- אבטחה, סיגנון חיים, גיימרים וגאדג'טים (ומי לא ירצה לראות את הצעצועים החמודים האלה, מי?).

אז ביקשנו יפה מההנהלה שיארגנו לנו איזה כרטיס כניסה וכל מי שנרשם בזמן הלך. אני הבאתי איתי את שוקי כשחקן חיזוק (הבחור חולה גאדג'טים) ונפגשנו כולנו בסינמה סיטי!

בכניסה הכל נראה מדליק- תאורה מושקעת, מסכי פלזמה בכל פינה ומוסיקה קיצבית. בדוכן הרישום התברר לנו שמיקרוסופט החליטו להלביש את כל הנציגות (היו מעט מאוד נציגים בסביבה) במעין חליפות שחורות, ומבהיקות ואיך לא צמודות וזכינו אפילו בשקית הפתעות! היינו מאושרים... איזה כייף לנו. הסתובבנו לאחור וזינקה עלינו בחורה נוספת, אך הפעם מבית היוצר של HP (לא ידעתי שהם מיצרים גם כאלה). חשבתם שכאורחים בתערוכה HP לא תנסה לגנות למיקרוסופט את ההצגה, טעיתם! HP הביאו צרור כוסיות בחליפות גוף מעור (טוב משהו שמזכיר עור לפחות) בצבע שחור, עם הרבה מחשוף ומעט מאוד שומן שיצלמו כל חנון שמסתובב בתערוכה!

כמו שסוכם, אצנו לנו לאולם 9 לצפות בהרצאה בנושא- איך להיות ג'יימס בונד למתקדמים! שוקי ואנוכי הגענו בזמן להרצאה, אבל היו מספיק אנשים שהקדימו אותנו אבל עיני הנץ של שוקי מצאו לנו מקום- שימו לב, האולם מלא עד אפס מקום, אנשים אשכרה עומדים במעברים! עלם צעיר בחולצה כתומה (של מיקרוסופט- לא גוש קטיף) התחיל בהרצאה- הוא פתח בזאת שכולנו נוכל לשמוע את ההרצאה במכשירי תומכי ה- WIFI שברשותינו ואכן היו איזה 2 באולם שפתחו לפ-טופים. אז החליט העלם החביב לגלות לנו סוד- יש מצלמות בגודל של קופסת סיגריות ואפילו מצלמות עניבה! הוא גם נתן כתובת לאתר! קשה לתאר את התחושה החמימה של התגלות שהתפתחה אצלי בקיבה (או שזה היה סתם רעב?!) אז העלם הכתום הראה לנו מצלמה אלחוטית (לא יאמן מה שמיצרים היום) אבל הזהיר אותנו שהוא הולך לרדת למונחים קצת טכנים ואכן בדקה הבאה נחשפנו למילה IP ולמילה activeX. שוקי לא עמד בזה, אז הוא התיישב (תודה לך פוגי). כשההרצאה נגמרה, המעברים וגם כסאות רבים באולם היו ריקים. לא נעים אבל אפשר לסכם את ההרצאה הזו בשלוש מילים- "מתקדם בתחת שלי!".

החלטנו להסתובב מעט... המון דוכנים של כלום.... וכלום... ו...
2Plus- סוף סוף משהו מעניין! רציתם בית חכם? איך לכם כסף לפתרונות חומרה? 2Plus הראו לנו איך עושים את זה בלי יותר מידי נזק (טוב עדיין יחסית יקר לעובדים פשוטים כמותנו, אבל זול יחסית). שוקי חושב על בנית הבית כבית חכם ואכן אחד מנציגי החברה נתן לנו סקירה מקצועית ומעניינת בעניין, לא ניסה למכור לנו את הציוד היקר ביותר ואף הראה לנו איך אנחנו חוסכים בהוצאת אלפי שקלים על בקרי שליטה ע"י החלפתם ב- PDA- הגישה למערכת היא בממשק HTTP ולכן כל PDA עם WIFI ודפדפן יכול לשלוט בהכל. באמת יופי של דבר.

הגיע הזמן להיכנס להרצאה מספר 2- WIFI למתקדמים! הרצאת חובה מבחינתנו אז נכנסנו!
שוב עלם חביב בחולצה כתומה- הפעם אפילו חביב יותר. שוב האולם היה מלא עד אפס מקום ושוב עיניי הנץ של שוקי מצאו לנו מקום! הבחור הפעם סיפר לנו על מה זה WIFI ולמה אנחנו צריכים אותו- OK הקדמה זה טוב.... אז הסביר לנו העלם על כך שיש כמה פרוטוקולים, שכל אחד תומך במהירויות שונות ובתחום תדרים שונים... כן... ו... ואז הגיע הרגע המרגש של ההרצאה העלם פלט את המילה 802.11n אבל זה היה הכל! שום דבר מיוחד... אהה כן הוא יצא בתחילת 2007.... יופי! תחדש לנו! בשלב הזה החלטתי שלהעביר לשוקי תמונות ורינגטונים ב- Bluetooth יהיה הרבה יותר משעשע מלהאזין לנֵבּך שמנסה להרשים אותנו על הבמה...

הפעם יצאנו ממש ממורמרים- אז הלכנו לאכול איזה המבורגר! שהיה הרבה יותר טוב מאולם התצוגה של אינטל והרבה יותר חביב מהדוכן של BUG שמוקם בדיוק מולו! בזמן האוכל החלטנו שאנחנו נכנסים הפעם לאיזו הרצאה מעולם אחר- וסיכמנו על הרצאה בנושא מוסיקה דיגיטלית לבינוניים!

הפעם על הבמה 2 אנשים- לגבוה נקרא "אההה" ולשמנמן נקרא "בההה" ועל כל מילה ש"בההה" מוציא תמיד יש ל"אההה" איזה אההה לחיזוק. אז בההה תפס פיקוד והסביר לנו מה זה צליל ומה זה mp3 ומה זה אנלוגי ומה זה דיגיטלי ובשביל ש"אההה" לא ירגיש שהוא הגיע סתם, "בההה" נתן לו להשמיע לנו כמה צלילים. מוטב לציין שמהר מאוד הייתה אוירה מאוד אינטימית במקום ושהמרצים היוו 20% מהאנשים באולם ובסוף ההרצאה אפילו יותר מזה! לקראת סוף ההרצאה הרהרתי לעצמי מה הציגו בהדרכות למתקדמים? אולי הביאו את ריטה?!

נכנסנו לשלוש הרצאות שכולן נראו פחות או יותר כמו "היום הראשון בעבודה", שלא לדבר על מזלזלות ברמת הידע של משתתפים! כנראה שמישהו במיקרוסופט ידע את זה וידע שבלי כמה כוסיות בחליפות עור צמודות הכנס הזה לא ימריא לאף מקום!

שכחו במיקרוסופט שלכנס אי אפשר להוציא service pack 2.

חבצואל היבוסי,
לפחות אכלנו המבורגר.

אין תגובות: