16.3.2007

אנלוגי,כן... כן... בדיגיטלי, כן... כן...

זוכרים את אלון? פשוט שיר נפלא.
הרבה פעמים אני "זוכה" לקבל מיילים מחברים וחיות אחרות לגבי כל מיני קנוניות, וירוסים והתרמות מצילות חיים. רוב המיילים מתחילים בכותרת מאוד מאוד מושכת בסגנון של "אתם חייבים לקרוא את זה" או "זהירות כספומטים נגועים באידס" וכדומה....

בעבר כל מיילים מהמוזכרים מעלה היו נמחקים עוד בטרם הייתי מסיים לקרוא את הכותרת. בשלב מסויים החלטתי לקחת אחריות ומיילים שהזהירו מפני "וירוס פורים החדש" או "תולעת רוסית שיכורה במחשב שלכם" עברו חיפוש באתר Symantec והודעה נשלחה למקור ההודעה (משהו בסגנון דומה ל "הכוס של אחותך נגוע בוירוסים").

הבעיה האמיתית הייתה המיילים הישראלים, אלה שמדברים על קנוניות, נוכלים והתרמות למיניהן- מאיפה אני מוצא מידע לגבי אלה?! ומחזיר תשובה נזעמת למפיצי הזבל או לחילופין אולי באמת מדובר במידע חשוב ואני אמשיך את ההעברה (כמעט ולא קורה).

הבעיה נפתרה כשמצאתי את מידע דיגיטלי של חנן כהן. הבחור פשוט הולך ובודק את המיילים האלה. אם יש איזו בקשה לתרומת דם נדיר, הוא מרים טלפון ומברר, אם יש איזו קנוניה סלולרית הוא יבדוק אותה לעומק ובסופו של דבר ממליץ אם להעביר, לא להעביר או שלא ברור- גאון. התחלתי להעריץ את הבחור ואני עושה שימוש נרחב באתר שלו וממליץ עליו בחום.

לא כולם שמים לב לתפריט הצד של העונה החדשה, אבל אני עורך אותו מידי פעם ומוסיף קישורים שמעניינים אותי או לבלוגים ואתרים של חברים ואחרים. דבר נוסף שנמצא בתפריט הצד הוא מונה כניסות, שבאופן מפתיע, מונה את מספר המבקרים באתר באופן אוטומטי (אני לא נספר כמובן). אחד הדברים היפים במונה, שהוא גם אוסף מידע לגבי כל כניסה, למשל- כתובת IP, מדינה (לפי כתובת ה IP), מערכת הפעלה, דפדפן, לאיזה דפים בבלוג נכנסו, כמה חזרו לביקור נוסף, לכמה זמן נשארו, איזה מילות חיפוש הביאו אנשים לבלוג וכו'...

בנוסף לכל הנ"ל יש נושא אחד שתמיד מעניין אותי במיוחד- מהיכן הגיעו! רוב הפעמים אני באמת רואה שמדובר במנועי חיפוש למיניהם או מאיזה תגובה שלי באיזה פורום שכלל קישור לבלוג וכמובן מבלוגים של חברים שמקשרים אלי ישירות. אתמול בדקתי את הסטטיסטיקות שלי ובמקום הראשון ממנו הגיעו אלי אנשים, עמד לו אתר לא מוכר! וכשאני נתקל במשהו לא מוכר- אני ישר נכנס אליו! מקסימום מפרמטים לא?

כך הגעתי לי לאתר וובסטר 3 ששמו של חנן כהן (הוא ולא אחר) מתנוסס בראשו! פרט לחיוך הרחב שעלה על פני, הסקרנות של איך ומאיפה בדיוק אנשים הגיעו אלי, עניין אותי לדעת איך חנן כהן, אישיות אינטרנטית ידועה וסמל מין, הגיע אלי??? ולאחר חיפוש קצרצר בבלוג גיליתי שהחוליה המקשרת היא רוני יניב (הוא ולא אחר), אב ומנהיג רוחני, שענה לשאלה של חנן ודרכו חנן הגיע אלי. התרגשתי!

לא אחת עלתה בי התהיה לגבי הנחיצות של הבלוג והאם הוא בכלל מעניין מישהו מחוץ למעגל החברים הקרוב. אפילו ה"מנויים" שלי קיבלו ממני מייל לאחרונה ששואל אם הם בכלל מעוניינים בעידכונים. העובדה שפתאום חנן כהן הופיע לי בבלוג ואפילו חשב שהוא משעשע כמובן שהביא אותי למסקנה אחת ברורה "כוס אמכּ! אני ממשיך!" וגם קצת להרהר בנקודה שהעלה אלון לפני שנים כה רבות באותו שיר ידוע... מסתבר שהבלוג מעניין לא רק אנשים שמכירים אותי אנלוגית!

אז אני סתם אקח לי פה איזו אתנחתא סנטימנטלית דיגיטלית משהו ואודה לכולכם!

חבצואל היבוסי,
תציצו לצדדים זה שווה את זה!

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תמשיך, תמשיך - מה שאתה עושה זה מצווה. בחיי.

קיסלר יניב אמר/ה...

תודה תודה