22.4.2007

אפשר רק שאלה

זה עתה קראתי את הפוסט האחרון של יובל במאבד תמלילים והזדהיתי קשות!
אני חושב שהבעיה עצמה התחילה, כשהתחלתי לעבוד בתמיכת האינטרנט, אז כל איזה חבר של ההורים, ששמע שהילד "עובד באינטרנט", ישר טען שלא מתחבר לו או שיש לו איזו בעיה אחרת שאף אחד לא פתר- ההורים שלי, שסופסוף הילד עושה משהו שימושי, ישר היו מנדבים את מספר הטלפון שלי.
בצורה הזו הייתי מגיע לחברים של ההורים ומגלה כל מיני שטויות כגון- כבל רשת מנותק, הררי וירוסים וסתם בקשות של "תתקין לי את זה" ו- "המחשב לא עולה מהר מספיק". בסופו של דבר הנושא התחיל להמאס וההורים חטפו על הראש והבינו שאסור למסור את המספר שלי לחברים שלהם. הם פנו לדרך אחרת- בקשה אישית או לשאול אותי מול החבר אם אני יודע מה יכולה להיות הבעיה- היום כשאני חושב על זה הייתי צריך להגיד להם פשוט "הבעיה היא שאתם מזיינים לי את השכל עם שטויות של חברים שלכם שאני גם ככה לא רוצה איתם קשר" אבל אני יותר נחמד מזה (לא בהרבה אבל רק קצת).
בעיה נוספת שהתחילה היא עם דוד שלי, אח של אמא שלי, שבכל בעיה במחשב פונה אלי בשאלות. הוא היה מתקשר גם מרשה לעצמו להתקשר ב 07:00 בבוקר (בתקופה שהייתי סטודנט היו לי עוד איזה שעתיים לישון בשעה הזו). כשהתלוננתי לאמא שלי על העניין (כי אותו פשוט רציתי לחנוק) היא הזכירה לי איך הוא היה לוקח אותי איתם לנופש... אההה איזה נופש נהדר, חבל שזה קרה רק פעם אחת בגיל 11 ומאז אני אמור להחזיר טובות בריבית למשך כל ימי חיי. אז הוא חטף ממני על הראש! והיום כשפתאום הוא נזכר שיש לו איזה מכשיר פאלם ישן שהוא רוצה להתקין, הוא שואל הזהירות ולא מטריד יותר מידי.
אחרי שקראתי את הפוסט של יובל (זה מלמעלה) החלטתי לשנות גישה! מעכשיו אני עובד בשיטת הברטר! לפי שעות עבודה- כל איזה דוד או קרוב רחוק של חבר משפחה שרוצה שאני אפרמט לו את המחשב או אתקן לו איזו שטות, אני גובה שעות עבודה תמורת שעות העבודה שלי!

עכשיו לדוגמאות מחיי היומיום:
* לא קורא לי דיסקים של DVD- אין כונן DVD.
* המחשב לא זז- מלא בוירוסים ואין אנטיוירוס.
* לא שולח לי מיילים- ניסה לשלוח תמונות בסך של 100MB.
* המסך לא עובד יותר- לא מחובר לחשמל.
* לא שומעים יותר- רמקולים בהשתק.
ועוד אחת, משיחה אמיתית במוקד התמיכה שעבדתי בו, להלן תקציר השיחה:
בחורה (בוכה, אבל ממש בוכה, עם דמעות וכל החבילה): אתה חייב לעזור לי.
אני (מחייך, אבל ממש מחייך, ידעתי שזה יהיה ממתק): איך אני יכול לעזור לך?
בחורה (עדיין בוכה): מחקתי את האופיס ואני חייב להגיש עבודה.
אני: אז תתקיני מחדש.
בחורה (ממשיכה לבכות): אבל מחקתי אותו במקש del.
אני: למה עשית את זה? טוב לא חשב, תבדקי בסל המחזור.
בחורה (בוכה חזק יותר): רוקנתי אותו.
אני: אז למה מחקת אותו ב del בכלל?
בחורה: כי היה כתוב שאין יותר מקום על המחשב.
אני: ....

חבצואל היבוסי,
זה לא המחשב, זה אתה!

2 תגובות:

Efrat Lev אמר/ה...

ממש מסכן...

קיסלר יניב אמר/ה...

לפחות תזדהה/י...
שאני אוכל לתלוש לך את הגבות!