26.3.2008

באתי בגלל המחיר

שנים שאני מבוטח בביטוח ישיר- מספר רכבים, דירה ואפילו ביטוח חיים. הפרסומת שלהם באותה תקופה הייתה "באתי בגלל המחיר, נשארתי בגלל השירות" רק שלשירות לא ממש נזקקתי והכל היה טוב ויפה למשך שנים.

(זהירות פסקה ארוכה והרבה הסטוריה אפשר לדלג למי שמשעמם)
לפני כמעט שנה איזה קוף מוכשר במיוחד נכנס בי מאחור בנתיבי איילון. בשלב הזה כבר צריך שירות ונדלג רגע על הגרר שלא הגיע ובסופו של דבר ויתרתי עליו, מזה אני אפילו מוכן להתעלם. בשלב הזה גיליתי שהבחור שנכנס בי לא ממש עשה ביטוח ואין לי את מי לתבוע אלא בתביעות קטנות וביטוח ישיר אמרו לי שהם יסדרו הכל ואני רק צריך להגיש את התביעה. הבעיה התחילה בכל פעם שהתקשרתי למוקד- אעפ"י שלטענת המוקדנים יש מערכת ניהול לקוחות- אני הייתי צריך כל פעם מחדש להסביר במה מדובר. בשלב מסויים התחילו העניינים להתחמם כנציג ביטוח ישיר התקשר אלי והתחיל לחקור אותי בטלפון וכששאלתי מי הוא ומה הוא רוצה קיבלתי יחס מאוד לא הולם- כמו כל בר דעת ביקשתי אחראי וכיאה לחברה בעלת שירות טוב- נאמר לי שאחראי חוזר אחרי 24 שעות. עברו 38 ואין זכר לאחראי- התקשרתי, שוב הסברתי, שוב להמתין. אחראי בסופו של דבר מדבר איתי, מסכים איתי ומפצה אותי... וכך זה מתגלגל לפחות פעמיים אם לא שלוש (קוקי ואני נהנים לנו מארוחות בוקר על חשבון ביטוח ישיר) אבל הלקח לא נלמד.

בשלב מסויים העניינים התחממו קצת יותר מאחר שגם לא קיבלתי את כתב התביעה במועד שהובטח ואחרי מלחמות רבות (ואחרי שמנהלת המוקד חזרה מחופשה כי כנראה לעוזר שלה נמאס לשמוע אותי) היא גם, ברוב טובה, חזרה אלי מעבר לזמן שביטוח ישיר הקציבה לעצמה למועד החזרה.

אחרי המקרה הזה החלטתי שאני עוזב את החברה חסרת השירות הזו והתקשרתי לברר מתי מסתיימות ההתחייבויות שלי עימם ונאמר לי שהרכב כבר סגור והביטוח החיים בנובמבר והדירה במרץ- תענוג! רק שאחרי מספר חודשים שמתי לב שהחיסכון של ביטוח החיים שלי לא משולם יותר... התקשרתי לשאול למה ונאמר לי ש"מכיוון שביררתי על סיום התחייבות, הגיעו למסקנה שאני בטח רוצה להקפיא את החסכון"- האמת- רמת שירות כזו גבוה עוד לא ראיתי- חברה שקוראת מחשבות ועוזרת לך ברמה כזו- זה בהחלט סטארטפ.

(חזרנו להווה)
השבוע קיבלתי מכתב שאומר "לא נוכל לחדש את ביטוח הדירה שלך". התקשרתי לברר למה (נודניק אני יודע הרי אני גם ככה עוזב אותם) ונציגה חביבה אמרה לי שהיא לא יודעת ויכול להיות שזה קשור למקום מגורי. ביקשתי מנהל ושאני מוכן להמתין 24 שעות אבל הנציגה אמרה לי בגאווה שבכיר יחזור אלי תוך 3 (שלוש כן שלוש) שעות! איפסנו שעונים ב 8:20 וב 11:20... נכון, אף אחד לא התקשר. ב- 12:00 התקשרתי להזכיר להם לחזור אלי וב 13:30 (לבקשתי הפעם) חזר אלי מנהל (צונן משהו)-

מנהל צונן: החברה (ביטוח ישיר) לא מעוניינת לבטח אותך יותר.
אני: למה? בגלל מקום המגורים שלי? (חבצוליים זה לא בשטחים למי שתוהה).
מנהל צונן: לא.
אני: אז?
מנהל צונן: לא מעוניינת לבטח אותך באופן אישי!
אני: אז למעשה כל אדם אחר בחבצוליים כן, אבל אותי אישית לא? (מוודא).
מנהל צונן: בדיוק.
אני: אפשר לקבל את זה בכתב?

אני הייתי (ועדיין) מאוד גאה, הצלחתי להתיש את ביטוח ישיר. סופסוף אני מרגיש שניצחתי אותם- כי לא מספיק שבמהלך השנה האחרונה אני מעביר את כל ענייני לסוכן פרטי ואנושי ואני לא צריך לסבול יותר את המענה הקולי והנציגים הנבובים, אלא גם הצלחתי לגרום למישהו שם לצעוק "די!"

עצוב מאוד שגם עכשיו ביטוח ישיר ממשיכים לספק שירות גרוע (ודרך אגב גם מחירים גבוהים ועשיתי סקר שוק) לאנשים שחושבים שיש אמת בפרסום וקונים כל סלוגן שמוכרים להם.

חבצואל היבוסי,
באתי בגלל המחיר, עזבתי בגלל השירות.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

רגע רגע

אז אתה מקבל בכתב?

ל

קיסלר יניב אמר/ה...

מה נראה לך?
ברור שלא :)

Yoda אמר/ה...

חבצואל,

אין לי מושג למה, אולי אני סתם מרושע, אולי זה בגלל ששמעתי אותך משגע את כל שירותי הלקוחות בארץ, אבל יש בי איזה שימחה לא מוסברת על זה שהחליטו לא לבטח אותך,ועוד אמרו לך את האמת!
האמת זה קרע אותי מצחוק (:
קח לצימר את הסרט VERY BED THINGS!!

אנונימי אמר/ה...

חבצואל היקר,
תודה על השירות לצרכן.
לא ידעתי שאתה כזה מוכשר,
בן דודי היקר.
יהלומנית.