25.6.2008

ניסוי צופרים

אני צפרן ואני גאה בזה.

לגבי איך שצה"ל מנהל את העניין- אני מרגיש פחות גאווה.

היום זומנתי למילואים, בדיוק כמו בשנה שעברה ולאותה מטרה. מכיוון שלמדתי לקח משנה שעברה, החלטתי להגיע באיחור אפנתי של שעה וגם לקחתי איתי את ג'יבס (צפרן מנוסה אף הוא).

קוקי התקשרה נרגשת בבוקר שהודיעו בגלי צה"ל שיהיה ניסוי צופרים באזור נתניה.

אם היינו גם קוראים את הצו שנשלח אלינו, לא היינו מגיעים מעולם למילואים, מכיוון שהצו הודיע לנו שאנחנו צריכים להתיצב ברחוב הברזל בנתניה- רחוב הברזל כנראה נגנב ע"י גנבי מתכות מכיוון שהוא איננו קיים.
הברזל

הגענו והתחיילנו והכל טוב, שלא כמו בשנה שעברה- הפעם גם ארגנו לנו כסאות. מרגע זה 09:30 עד 10:30 לא עושים כלום. מזל שלא הגענו בזמן. כששאלתי את קצינת המילואים למה לא מתחילים היא אמרה לי שהם עושים טלפונים לאלה שעוד לא הגיעו... אני רוצה להאמין שהיא פשוט אופטימית ולא באמת מספיק טפשה בשביל לחשוב שעוד מישהו עומד להגיע.

10:30 מגיע אדון סא"ל המפקד, מפקד ימח שרון או משהו דומה ומבקש שנתקרב אליו שהוא לא יאלץ לצעוק. החלטתי שאני לא שותק ופשוט צעקתי לו "אם היית מגיע בזמן ולא עכשיו, לא הייתה שמש בכל פינה" הוא הבין את הרמז והתחיל להטיף לכולנו מוסר על זה שלא הגענו בזמן וכי היום הזה מתוכנן בקפידה (עוד נחזור לנקודה הזו) ושאנחנו ביזיון ושהיינו יכולים כבר להיות ליד הצופרים. הוא גם טען שיש איזו רשימה של הצבת חרום שנמצאת ממש פה אצל הקצינת קישור ושנוכל לעיין בה. סיים את דבריו נכנס לרכב ומאז הוא נעלם!

10:50 סגן בשם לב (כנראה במקום לייב) התחיל להסביר לנו שאסור לנו לנסוע ברכבים הפרטיים כי אין לנו ביטוח ואנחנו חייבים לעלות לאוטובוסים (הזמינו 7 אוטובוסים) ושהחיילים צריכים לאבטח אותנו. שימו לב לתיק האופנתי...
DSC00348 
11:10 התחילו להקריא שמות ולחלק לאוטובוסים ואז הכל נעצר... מחכים... למה? לא יודעים בדיוק.

11:30 כשכלום לא זז ולא מקריאים יותר שמות מעבר לשלושה אוטובוסים (כנראה שארבעה עדיין חסרים) החלטתי לבדוק לאיזה אוטובוס אני בכלל עולה ולאיזה ישוב אני נוסע וגיליתי שזה אותו ישוב כמו בשנה שעברה. התקשרתי לרב"ש של אותו הישוב והצגתי את עצמי.
אני: אתה בכלל יודע שאנחנו מגיעים היום לבדוק את הצופרים?
רב"ש: לא. הצופר באמת לא עובד. אני לא שם אבל אתה יכול ללכת למזכירות.

אחרים שקלטו מה אני עושה מייד התקשרו לאחראי הבטחון בישובים שלהם והפלא ופלא... מי שהגיעו אליו לא יודע על המפגש וחלק בכלל הגיעו למספרי טלפון מנותקים.

הלכתי לסגן לב והבהרתי לו מה אני חושב על הארגון שלו וכמה זה חשוב ושאם בשנה הבאה הוא לא דואג אישית שהכל מתואם- שלא יזמין אותי ושיודיע לאותו סא"ל עלוב, שלפני שהוא מטיף מוסר לחיילים שיבדוק את עצמו ושיבדוק גם:

1. למה הזמינו 7 אוטובוסים אם לא מתאמים בכלל עם קציני הבטחון.
2. למה מודיעים בתקשורת שיש ניסוי שאף אחד לא יודע ממנו.
3. למה המדינה מוציאה 150 איש מהעבודה בשביל לבזבז להם את הזמן.

חבצואל היבוסי,
שונא שמצפצפים עלי.

6 תגובות:

ויקטור אמר/ה...

ע נ ק !!!!!

קיסלר יניב אמר/ה...

עצוב!

אנונימי אמר/ה...

רק לך קורים כל הדברים האלה

קיסלר יניב אמר/ה...

רק לי ולעוד 150 איש

אנונימי אמר/ה...

נא להתייצב במשרדי ביום א' עם מדי א' וכומתה...

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד לצה"ל - או שלא...