9.6.2008

סאקויה

מכיוון שאני הטכנאי המשפחתי, נסענו ביום שישי לפרמט את המחשב של בן-דודה של קוקי. מכיוון שמי שעובד בערב שבת יהיה רעב מאוד בערב שבת החלטנו להזמין מקום מראש ללימוזין אבל בלימוזין חשבו אחרת והודיעו לנו שאין מקום ואז בהברקה של רגע, נזכרתי בשלט החביב שראינו לא מזמן באזור התעשיה של רמת-ישי "סאקויה" (אפשר גם פה) ושם דווקא היה מקום.

אמנם למקום יש שם של חנות רהיטים אבל מסתבר שמדובר במסעדת שף וטאפס בר.

המקום נראה מדהים. בר ארוך במרכז ומסביב שולחנות, חלקם בתוך נישות והכל מעוצב בצורה קצת הי-טקית אבל עדיין מזמינה. חלון פינתי גדול פותח את המטבח לסועדים במקום וזה גם כן די נחמד (מה שנקרא- אין מה להסתיר). רוני, המלצרית שלנו לקחה אותנו לשולחן והסבירה לנו קצת מי נגד מי והחלטנו להזמין מנה ראשונה ושתי עיקריות. אעפ"י שהטאפסים נשמעו מאוד טעימים, הלכתי על הקוקי סן ז'אק- צרובות על קרם סלרי ירוק, ציפס קרישה, פלפלי פפאדיו וקרמל בלסמי. היה תענוג! הצדפות היו מעט מושחמות וט-ע-י-מ-ו-ת בעיקר אחרי שעברו טבילה בתוך הקרמל הבלסמי הסמיך. אפילו הקרם סלרי (שנראה כמו פירה ירוק) היה טעים (סלרי.. טעים!... לא במרק).

הזמנתי יין וקיבלתי יין, אך מכיוון שבדיוק חגגו שם שנה לפתיחה, הציעו לנו קצת יין נטזים (שמפניה אבל אסור להגיד אם זה לא מהמחוז) ובין המנה הראשונה לעיקרית קיבלנו שוט פסיפלורה קפוא (פסיפלורה... טעים!... תודה לאל שלא במרק) ואז הגיעה המנה העיקרית- קוקי הזמינה רביולי צאן (רביולי ביתי במילוי גבינת צאן ועגבניות מיובשות, עלי בזיליקום, זיתי קלמטה, צנוברים ובשר חציל קלוי) שלדבריה היה פשוט מעולה! (אני לא טעמתי כי לא רציתי להרוס את הטעם של...) הסטייק אנטריקוט 400~ גרם כנראה (אנטריקוט מיושן על הגריל עם חמאת פורצ'יני, שום קונפי, תפו"א מעושן וצ'ימיצ'ורי) שהיה מצויין ומדמם במידה שפשוט בא לי לבכות. לחמאת פורצ'יני יש טעם מאוד דומיננטי (נהדר לדעתי) אבל כדאי קודם לנסות לפני שמורחים את הסטייק.

כשהגיע הסטייק שלי, המלצרית פתאום הבינה שהוא נראה קטן מידי ל 500 גרם שהזמנתי והתנצלה מייד. אמרתי לה שלא נורא ושאני אוכל אותו ואין צורך להוציא עוד מנה. מאוחר יותר התברר שהמנה לא הייתה 300 גרם, אלא נתח שהיה אמור להיות 500 אבל יצא קטן מידי (לדעתי 400) אבל חוייבנו על מנה של 300 גרם.

אני לא זוכר איך קוראים לקינוח (תפריט חדש) בכל אופן היה טעים להפליא.

לסיכום שני דברים:

1. בפעם הבאה אני מזמין את הטורנדו רוסיני (נתח פילה עגל, כבד אווז על פולנטה בגריל, רטטוי ירקות ודמי גלאס וניל) כי הוא פשוט נראה מדהים.

2. קיבלנו שירות מעולה וארוחה מעולה!

חבצואל היבוסי,
מוסר נשיקות לשף.

אין תגובות: