10.6.2008

סחטנות משטרתית - סוף טוב

בדיוק אחרי 60 יום, כמו שאמרו לי הגיע המכתב המיוחל. עבר עלי הרבה מאז תחילת הסיפור, אז הנה תקציר:

אחרי שקיבלתי את הקנס עם ריביות החלטתי לפנות קודם כל לתיקי הניירת בבית, לבדוק אם יש לי אישור על התשלום וכמובן שפרט לקנס המקורי לא מצאתי כלום, אבל נזכרתי ששילמתי את הקנס באתר בנק הפועלים. בנק פועלים, זריזים במיוחד ולאחר יותר משבועיים, בישרו לי כי אכן שילמתי אבל הם לא יודעים אם זה נקלט ושאני צריך לפנות לחברת האשראי.

בשלב הזה נזכרתי שלמעשה שילמתי את הקנס לעיריית נתניה (כן, אני גאון) אז פניתי אליהם ושם עזרה לי איזו רחל אחת, שלהפתעתי ובניגוד מוחלט למה שציפיתי מעירייה, אמרה לי שבאמת יש לה איזה קנס שלא ברור לה למה הוא שולם וכנראה שהוא דוח משטרה ושהיא תבדוק בארכיון ותחזור אלי. תוך 10 דקות היא חזרה עם האסמכתא, הציעה לשלם לי חזרה את הכסף ולשלוח לי מכתב, שמבהיר את העניין.

בשלב הזה פניתי לבתי המשפט ופה מתחיל פינג פונג מפגר למדי:

בתי המשפט טענו שאני צריך לפנות למשטרה.
במשטרה הפנו אותי למשטרת התנועה בכפ"ס (ידועים כמוכשרים במיוחד).
במשטרה טענו שרק בתי המשפט יכולים להפחית קנסות.
בתי המשפט טענו אחרת... אבל פה נמאס לי!

שאלתי אותה אם הם יכולים להפחית קנס והיא אמרה שכן (וואלה יופי) אבל צריך להגיש בקשה לוועדה, שאליה מצורפים שלושה תלושי משכורת ודפי בנק (WTF). הסברתי לה שהסיפור הרבה יותר פשוט- שילמתי את הדוח לגורם הלא נכון ואני מעוניין לשלם את הקנס אבל ללא הריביות, מכיוון שהייתה לי את הנכונות לשלם והם נזכרו רק עכשיו. היא התעקשה ולכן ביקשתי לדבר עם האחראי במקום ואכן אליה הגעתי.

אחרי הסבר קצר קיבלתי אישור לשלוח רק מכתב עם המכתב מהעירייה כי אכן שולם הקנס ושתוך 60 יום אני אמור לקבל תשובה ואכן כך היה!!!

עכשיו צריך לשלם 250 ש"ח ולקבל חידוש רישיון נהיגה!

חבצואל היבוסי,
לא נשאר חייב.

אין תגובות: