9.7.2008

ענן עשן

בתור הורים לעתיד בחודשיים האחרונים ביקרנו במספר בתי חולים בסיורי חדר לידה. למי שעוד לא שם זה בטח נשמע הזוי אבל מסתבר שכל יולדת שווה הרבה מאוד כסף לבי"ח ולכן יש אינטרס ברור למשוך את היולדות.

ביקרנו במאיר והיה מאוד נחמד. חדרי הלידה נראים כמו צימרים שמוכנים גם לחובבי סאדו מזוכיזם (כסאות מוזרים, מיטה מתכווננת וכו'). המכשור הרפואי מוסתר בארונות והכל נראה מאוד נחמד. סיירנו גם בתינוקיה ובמחלקה והכל יופי טופי. הסבירו לנו שלאם, לתינוק ולאב מוצמדים ידונים (צמידים) שמזהים אותם בכדי שיוכלו להכנס ולצאת מהתינוקיה- בפועל בתינוקיה זה מזכיר קצת תגי מחיר... אבל אני לא אמרתי את זה באמת...

ביקרנו בבלינסון וגם שם היה נחמד. מילדת מאוד משעשעת לקחה אותנו לסיור. פה חדרי הלידה פחות מפוארים אבל יש חדר פאנג שוויי או במילים אחרות "תראי איזה חדר יפה, רק אם בחרת לסבול בלידה טבעית ללא אפידורל, נכניס אותך לפה" אבל מי מתלונן...

בסופו של דבר ביקרנו בבי"ח העמק (עפולה כן) אנחנו נחשבים שם לפרסונל אז למה לא בעצם? האמת שלא. מהרגע שהדלתות לחדרי הלידה נפתחות זה כמו מסע בזמן לשנות השבעים, בשנים הלא זוהרות. חדרונים קטנים וצמודים, עם מעט מאוד פרטיות ואם את רוצה מלווה איתך אז רצוי שהוא יהיה ננס וחסר דרישות קיומיות כל שהן... כמו למשל... לנשום.

מה שדומה בכל בתי היולדות הוא דבר אחד (אני לא מתכוון לזה שכולן יולדות שם) והוא ענן עשן. אסור לעשן בתוך מבני ציבור וכמובן שלא בתוך מבנה בית חולים ולכן כל המעשנים יוצאים החוצה ובהחוצה אני מתכוון על מפתן הדלת. כך שאם רצית להכנס או לצאת מפתח בית הילדות, אתה צריך לעבור בענן של צחנה וזוהמה (שלא לדבר על זה שהתינוק שלך אמור לעבור שם תוך יומיים שלושה).

אני צריך לכתוב מכתב לשר הבריאות שיחוקק איזו תקנה שאסור לעשן בכל איזור בית החולים ושיש להקצות אזורי עישון מוגדרים.

חבצואל היבוסי,
מתכונן נפשית.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בשורה התחתונה-הכי חשוב שהלידה תעבור בשלום. כל המיטה הפרטית/ג'קוזי/פנג שוואי ודומיהם לא יהיו שווים כלום אם חלילה יקרה משהו בזמן הלידה והצוות לא יהיה מנוסה מספיק. לכן, אני הייתי ממליץ ללכת על בתי החולים הגדולים יותר.

אנונימי אמר/ה...

מצטרף לאנונימי.
שלושת הילדים שלנו נולדו בסורוקה. מבחינת תנאים, זה כנראה בית החולים הכי גרוע בישראל. מיטות שמופרדות בוילונות, צפיפות, אין מלוניות ואין בטיח.
אבל הצוות הוא הכי מנוסה שיש בישראל, כי יש שם קצב לידות אדיר. התוצאה היא מיילדות סופר-מקצועיות וסופר-נחמדות.
מכל השיחות שלנו עם חברים, ברור לנו שלא היינו מוותרים על סורוקה עבור שום מלונית ושום ג'קוזי.

קיסלר יניב אמר/ה...

מסכים עם שניכם, אבל למעשה לא הבעתי שום דעה שונה מזו שתארתם.
בשורה התחתונה, ביקרנו בשלושה בתי חולים גדולים- בילינסון, מאיר והעמק ולשלושתם ניסיון מאוד גדול וארוך. לא חיפשנו מלונית אבל חיפשנו מקום שגם חווית הלידה וגם היומיים שאחריה יהיו נעימים.
בשורה התחתונה מאיר הוא הבחירה שלנו.