19.11.2008

ערבב את הטיח צוטאי

כבוד שר האוצר רוני בר-און הציג היום תוכנית ההאצה, שאמורה לעודד את המשק לייצור וצמיחה בכ- 40%. הוא (או אדם אחר מטעמו) אפילו הכין מצגת יפה, עמד ודיבר והסביר ונימק והכל נראה מצויין.

לפי התוכנית, המדינה הולכת להשקיע מיליונים בהקמת תשתיות (בניית כבישים, גשרים, רכבת, כיתות וכו') וע"י כך ליצר ב 2009 עוד כ 10,000 מקומות עבודה!!! אם אני זוכר נכון זה מאוד דומה למה שעשו בארה"ב אחרי המשבר הכלכלי הגדול.

השאלה היא מי יהיו אותם 10,000 עובדי תשתיות חדשים? מפוטרי ההיי-טק? ברוקרים שמצאו עצמם מחוסרי עבודה? מזכירות ועובדי משרדים שנסגרו? עובדי יצור בני 45 שהמפעל החליט שחייבים לצמצם? ברור שלא!

הרי כל פרוייקט שמוצע ע"י המדינה חייב לעבור מכרז. למכרזים יגשו קבלים ישראלים חביבים, שיציעו את שרותיהם. המדינה רוצה כמה שיותר פרוייקטים ולכן תבחר במכרז הזול ביותר ולמעשה במהלך 2009 נוכל לראות עוד 10,000 סינים, רומנים, תאילנדים וחבריהם בונים גשרים וחוצבים מנהרות.

כנראה שלשרי הממשלה קשה להפנים שישראלים לא אוהבים להזיע ושבשביל לבנות מדינה צריך למצוא את הכושי שיעשה את זה. אך מכיוון שאחמד לא יכול לצאת מעזה, צוטאי וחבריו יגיעו בשרשרת אוירית לתפארת מדינת ישראל.

אהוד בנאי כתב על מזמן

חבצואל היבוסי,
החלה עונת הסופגניות.

אין תגובות: