16.11.2011

חנינה לקצב כבר עכשיו

זו לא טעות, אני חושב שהנשיא פרס צריך ולמעשה חייב לחון (ככה אומרים, לא?) את הנשיא לשעבר והאנס בהווה- קצב ורצוי עוד לפני שיתחיל לרצות את עונשו בתחילת דצמבר.

אני פונה אליך כבוד הנשיא פרס להתעלם ממכתב חברות הכנסת, הקוראות לך שלא לחון את קצב ואף מציינות “חנינה לנשיא שניצל את מרותו ואנס תהיה אות קלון לחברה הישראלית וליחסה לנשים ותסיג לאחור את ההישג התודעתי שאפשר לראות בפסק הדין, שניתן ללא מורא וללא משוא פנים”.

כבוד הנשיא, אתה אמנם בא בימים, אך לדעתי זכרונך עדיין לא בגד בך. זוכר את 2007? זה לא כל כך רחוק. הייתה איזו אחת בלומנטל, שאנסה את הדמוקרטיה. זוכר אותה? שר המשפטים באותה התקופה המליץ לחנינה כי עברה עליה תקופה קשה וצריכים אותה בבית.

כבוד הנשיא אתה בטח זוכר את שנת 2008, כששר האוצר ביקש חנינה עבור עמרי שרון, שגם הוא אנס את עקרונות הדמוקרטיה. שר האוצר ביקש חנינה כי עמרי לקח אחריות ויש לו אבא חולה והוא שילם את המחיר.

שני חברי כנסת (בהווה ובעבר) שהחליטו להתעלם מציבור שלם (ע”ע אזרחי ישראל) והחליטו לעשות כנאה בעיניהם ולאנוס מדינה שלמה כי… כי הם יכולים ומייד כל החברים באים לעזור. נשיא אנס מישהי ומייד כולם קמים נגדו בכדי למנוע חנינה.

הסיבה מאוד פשוטה- בשני המקרים הראשונים מדובר במשהו שכנראה מאוד מקובל בקרב נבחרי הציבור שלנו והם יודעים שהיום זו בלומנטל אבל מחר זה הם. במקרה קצב, הוא די נדפק, אין הרבה מטומטמים ושפלים כמותו אי שם במשכן אז למי אכפת ממנו באמת? אפילו שעל גילה עוברת תקופה קשה.

חבצואל היבוסי,
כי גם אני יכול.

אין תגובות: