14.11.2011

טוב למות בעד ארצנו, האמנם

הערב כמעט והייתי מעורב בתאונת דרכים. במידה ואכן הייתה מתרחשת, המעורבים היו רנו פלואנס וקיר הפרדה. סיבת התאונה הייתה: נשבר לי הזין מהמדינה הזו. האשם העיקרי הוא- ירון וילנסקי שנתן לשר האוצר שלנו במה.

מעל למאתיים מתמחים לא הגיעו הבוקר לעבודה, כי נמאס להם מההשפלה של עבודה בתנאי עבדות, שכר עלוב ושאפילו את הזכות הבסיסית של להתפטר, המדינה לא מאפשרת להם. אז נמאס להם והם החליטו שלא להגיע יותר לעבודה- זוהי מתצית הדברים לדעתי ומיותר לציין שאני תומך בהם לחלוטין.

הערב בתוכנית “חמש בערב” עלה שר האוצר שטייניץ לשידור בעניין שביתת המתמחים ואלה היו דבריו “אני חושב שהשביתה הזו איננה מוסרית” (זה השלב שבו חשתי צורך עז לכוון את הרכב למעקה הבטיחות). כן, שר האושר בממשלת ישראל, חושב ששביתת המתמחים איננה מוסרית.

שר האוצר דורש מהמתמחים לשמור חוק, הרי נחתם הסכם והסכמים יש לקיים. שר האוצר שכח שבמדינת ישראל יש עוד חוקים, שחלקם דנים בתנאי ההעסקה של אזרחי המדינה, ימי החופשה להם הם זכאים, שעות העבודה המותרות ביום ובשבוע. חוקים שמבוזים באותו הסכם מדובר. יכול להיות ששר האוצר שכח מחוקים אלו כי יש לו חסינות דיפלומטית. הוא לא צריך להעביר כרטיס, חופשות תמיד אפשר להכניס בפגרת הקיץ או החורף (עובדים קשה השרים האלה) ולמעשה החסינות הדיפלומטית מאפשרת לו לדרוש מציבור שלם לעבוד בצורה המנוגדת לחוק ומסכנת חיי אדם, מותר לו הוא שר.

משפט נוסף מבית היוצר של ששר האוצר, שהצליח לעורר אצלי מחשבות אובדניות היה “מה הם [המתמחים] מאיימים על לעבור לאוסטרליה, יש פה עוד עשרות אלפי אזרחים שיכולים אבל לא עושים זאת מתוך ציונות”. מה זאת ציונות? לעשות משמרות של 30 שעות תמורת שכר מגוחך, תוך כדי הקרבת חיי המשפחה, זה לא ציוני מספיק בשבילך? להיות חבר בממשלה עם מספר השרים הגדול בהסטוריה, זה יותר ציוני?

מצערת אותי הידיעה שאם, סתם כדוגמא, שר האוצר הנהדר שלנו יעבור ארוע לב חמור, יתפנו רופאים בכדי לטפל בו וזאת על חשבון אזרחים שומרי חוק שאינם עוברים לאוסטרליה.

ימים רבים הוקדשו למחאה החברתית השנה. אנשים גרו באוהלים, יצאו להפגנות, קיימו דיונים והתוצאה: אפס. לא השתנה שום דבר והסיבה פשוטה מאוד ותרשו לי להשתמש דווקא במונח של ראש ממשלתנו הנכבד “צריך להחליף דיסק” ומאחר וזה לא קרה, הדבר היחיד שהשתנה הוא מחיר האוהלים.

לצערי בבחירות הבאות לא יהיה מהפך. אין מה לעשות, ליכודניקים תמיד יצביעו לליכוד וכל השאר פשוט יחששו מהפצצה האירנית.

לא יודע מה איתכם, אבל להיות ציוני אפשר גם באירופה.

חבצואל היבוסי,
צולע אבל לפניך.

4 תגובות:

רויטל ב. אמר/ה...

איזה חבצואל אתה
הייתי אומרת אל תיקח ללב - אבל מה הסיכויים שזה יקרה?

טוסטר אמר/ה...

1. אם לשטייניץ יהיה התקף לב, אני בטוח שישר הוא פונה לרפואה פרטית כדי לקבל פתרון - הוא לא צריך רפואה ציבורית.
2. צריך לבדוק איך מקבלים אזרחות מיקרונזית. יש שם 607 איים ככה שאם יש מישהו שלא אוהבים, אפשר לברוח לאי אחר. יש שם ים (זה חשוב), והם ציונים לא פחות מאיתנו (אבל יותר חשוב שיש שם ים).

בת דוד אמר/ה...

חבוצואל אתה גאון
מחבקת כל מילה שלך, כמו תמיד.
אין לי מה להוסיף - חוץ מביזיון

קיסלר יניב אמר/ה...

מסכים עם כולכם, כזה ליברל שאני