31.8.2012

מסעדת פסטוריה הרצליה

“מסעדת פסטוריה מסעדה חלבית כשרה , אחותה הקטנה של מסעדת לה פסטה פרסקה המיתולוגית” כך מתארים בעלי מסעדת פסטוריה את המסעדה שבבעלותם.

פסטה פרסקה הייתה מסעדה חביבה, שהגישה אוכל איטלקי חביב, עם שירות חביב ותור ארוך ומייגע בסוף כל ארוחה בקופה (משלמים ביציאה). הדבר היחיד המיתולוגי בפסטה פרסקה הוא העובדה שהיא פשוט הייתה ותיקה.

התיאור באתר המסעדה ממשיך “מזמינה אתכם לחוויה קולינרית בניחוח איטלקי” ופה התיאור מדוייק. הניחוח איטלקי- כל שמות המאכלים הם איטלקיים וגם… זהו בעצם.

הגענו היום לפסטוריה כצבא- שולחן ל- 14 איש. הגענו ב 12:15 ולשולחן צוותה מלצרית אחת, חביבה למדי. ההזמנה ארכה זמן מה, בכל אופן 14 איש, אבל אחרי 10 דקות כולם הזמינו מנות מהתפריט העסקי וכמו כן יודענו כי מנות הכוללות סלמון או טונה יגיעו ללא סלמון או טונה.

בזמן שהמתנו למנות הראשונות, התבשרנו כי לא נוכל לקבל קנקן נוסף של מיץ לימון כי הוא אזל. אחרי 40 דקות, חזרה המלצרית עם חדשות רעות- נוכל לספק רק 4 מנות מרק ולא 6 ולכן שני סועדים יאלצו לשנות את הזמנתם. התנדבתי ובמקום מרק בצל, הזמנתי סיגר ממולא גבינות במטבל שמנת.

שמחתי לגלות כי מרק הבצל הזכיר במראהו צלחת ג’לטין עם חתיחות בצל, אך דקות מאוחר יותר גיליתי שמישהו שכח למלא את הסיגר בגבינות.

למנה עיקרית הזמנתי פיצה קרבונרה ביאנקה (אווו הניחוח האיטלקי) “שמנת, פרמזן, מוצרלה, מנצ'נגו, ביצים ומעט שום” אתם שואלים איפה הבשר- התשובה היא שאין בשר, המסעדה הפכה לכשרה וחלבית. שאלתי אם הביצה מבושלת על הפיצה ונענתי בחיוב.

למנה שקיבלתי הייתי קורא “פיצה מקפיצה מוקרמת” הקשר היחיד לביצים הוא הביצים להגיש מנה מגעילה שכזו ולקרוא לה פיצה.

אני לא היחיד שהתלונן, לדוגמא לחם הבית היה נראה כמו גרסה כשרה לפסח של לחם כלשהו שהגיע עם קמצוץ חמאה (התיאור המתאים יותר הוא אולי ניגוב חמאה).

שימו לב שבאתר המסעדה ישנן תמונות של מנות מומלצות, אך אין שמות בצמוד לתמונות- אולי מכיוון שאין קשר בין התמונות למנות המוגשות בפועל במקום.

14 איש נכנסו למסעדה המיתולוגית ו- 14 איש לא יחזרו לשם יותר.

ניסינו לדרוש פיצוי אבל המנהל במקום טען כי בכדי לזכות אותנו הוא צריך להריץ את החשבון שוב. מכיוון ש- 14 איש גם צריכים לחזור לעבודה וכבר שרפו שעתיים, כן שעתיים, במקום (שלא נקרא לו יותר מסעדה) החלטנו לוותר על התענוג ואפילו קינוח חינם לא קיבלנו.

דבר אחד דומה בין “פסטה פרסקה” ולגירסא החדשה שלה “פסטוריה” – בשתיהן משלמים ביציאה.

חבצואל היבוסי,
איך נפלו גיבורים.

אין תגובות: