16.11.2012

עישון: מוזס נגד ג’ירף

עברו הרבה שנים מאז נחקק החוק המחייב איזור נקי מעישון במסעדות. כיום אני לא מכיר אף מסעדה (אני מדגיש מסעדה ולא פאב) אחת שמאפשרת לעשן בפנים המסעדה.

לפני למעלה מחצי שנה הגעתי למסעדת ג’ירף בהרצליה. מכיוון שבזמן העיסקית הצוות בג’ירף לא מסוגל להוציא מנה בפחות מחצי שעה (וזה המקרה הטוב) הגענו בעשרה ל 12:00 ולמעשה פתחנו את המסעדה.

המארחת בג’ירף הסכימה להושיב אותנו בתוך המסעדה אעפ”י שהצוות עדיין עבר תדריך לקראת פתיחה. התדריך התבצע סביב אחד משולחנות המסעדה ואני מדגיש כי הוא התבצע בפנים המסעדה ולא בחוץ. במהלך התדריך יושבים מלצרים ואנשי צוות ומעשנים. הערתי למארחת ותשובתה הייתה פשוטה “המסעדה נפתחת רק ב 12:00 אז אין עם זה בעיה”. צודקת- אין בעיה ובאמת לא הייתה לי בעיה להחרים את המסעדה, שמנהליה לא מבינים שסרחון סיגריות הוא לא דבר נעים.

***

לפני שבועיים ביקרתי במוזס הרצליה (גילוי נאות- אני שם לפחות אחת לשבוע) ומכיוון שהייתי לחוץ בזמן וגם מורעב, הגעתי מוקדם מהרגיל- 11:50. להפתעתי גם פה מצאתי צוות היושב בתדריך ומעשן בפנים המסעדה. קראתי למנהלת (יעל) והערתי לה על העניין. יעל התנצלה והבינה שמדובר בבעיה ושאלה אם נרצה לשבת במקום אחר.

ביום ראשון האחרון הגעתי (שוב) למוזס ובטרם הספקתי להגיע למארחת, תפסה אותי המנהלת יעל ובישרה לי כי היא דרשה להפסיק את מנהג העישון בתדריכים ובנוסף כתבה מכתב להנהלת הרשת. הנהלת הרשת הוציא חוזר לכלל המסעדות עם הנחייה כי אין לעשן בתדריכים. יעל הסבירה לי כי גם היא מעשנת ולכן לא שמה לב שהריח נשאר במקום אחרי התדריך.

***

נכון, בג’ירף ישנה מודעות לשירות וכבר נתקלתי בבעיות שטופלו בצורה הטובה והנכונה ביותר, אך לזלזל בדברי לקוח ולהמשיך במנהג מגונה הוא לא דבר שאפשר לשכוח.

נכון, במוזס לפעמים עושים טעויות ומשתדלים תמיד לתקן, אך להתיחס ברצינות לביקורת ולהגדיל ולעשות בכדי לדאוג לרמת שירות בשאר סניפי הרשת הוא שרות מדהים.

אני מקווה שהפוסט הזה יגיע ליעל דרך מנהליה (ישלח למוזס)- המון תודה יעל, כייף להגיע למסעדה ובעיקר כשאת שם.

חבצואל היבוסי,
יצא קצת קיטש אבל צריך לדעת גם פרגן.

3 תגובות:

אחד שמעשן אמר/ה...

ידידי

בדר"כ אני מסכים עם דבריך - אולם הפעם אתה טועה.
מכיוון שהמסעדה לא נפתחה עדיין - לדברייך בעצם אישרו לך להכנס מלפנים למשורת הדין ו"לתפוס" מקום לפני הנהירה הגדולה של ארוחת הצהריים.

מסופקני אם ישאר "סרחון של סיגריות" בזמן הפתיחה, היות והמקום גדול ובעל מערכת אוורור מתקדמת - ולראיה אף פעם לא נשמעו תלונות בנושא זה.

גם אני חושב שהלקוח תמיד צודק - אולם במקרה זה של מלצרים שמעשנים סיגריה אחרונה לפני העבודה - כ 10 דקות לפני פתיחת המסעדה - תלוה נשמעת לי קצת קטנונית.

גם כך חיי המעשנים הפכו לקשים יותר בעקבות החוקים החדשים - אין צורך גם "להתעלל" בהם מעבר.

קיסלר יניב אמר/ה...

ידידי שמעשן,

ראשית- הסרחון נשאר אף נשאר. הבעיה היא שמעשנים חסינים לסרחון עקב הסירחון המתמיד שאופף אותם.

לגבי חייהם הקשים של המעשנים- אתם באמת מסכנים.

דביבוןעייף אמר/ה...

הערתי להם שלא כשר. לא עזר