29.8.2012

שטייניץ אוהב קהל שבוי

משרד האוצר הכין טיוטה לחוק ההסדרים, בה יכלל מרכיב הדלק בחישוב שווי השימוש לרכבים צמודים וליסינג (טמקא).

במילים פשוטות למי שאין כח לקרוא את הכתבה, מדובר בתוספת על שווי השימוש למי שגר רחוק מהעבודה ומשתמש ברכב ליסינג. ניתן להגיד במילים אחרות- מי שגר בפריפריה יאלץ לשלם יותר (מאות שקלים בחודש) על שווי השימוש ברכב.

זהו ללא ספק רעיון מבריק מבית היוצר של שטייניץ (שר האוצר לקוראינו שאינם קוראים חדשות, כן יש כאלה)- למה מבריק? כי משלמי המס הם קהל שבוי שפשוט יאלץ לשלם מבלי שום יכולת להתנגד.

עכשיו זה הזמן להעלות טיעוני נגד- למה קהל שבוי?

1. אל תקח ליסינג – זה אולי הפתרון הטוב ביותר באמת, אך להחזיק שני רכבים פרטיים כשאתה גר בפריפריה זה עניין יקר למדי- גם הדלק יקר וגם השחיקה לרכב גדולה. ומה אמורים לעשות אלה שבדיוק החלו חוזה? יאלצו לשלם את המס במשך 3 שנים או לשלם קנס יציאה.

2. סע בתחבורה ציבורית – למי שלא גר בפריפריה זה אולי לא ברור אבל אין כזה דבר תחבורה ציבורית בישובים שאינם קרובים לעיר. הסיפורים היפים על מסילת רכבת שנסללת ממטולה לאילת, לא עוזרים לתושבי המושבים שפרט ברכב פרטי, אין להם דרך להגיע לתחנת הרכבת (פירוט מלא בבנזין בכל מחיר)

3. תעבור לגור בעיר – למה שאעזוב את ביתי ואקח את הילדות לגור בעיר? טוב לי בכפר, האויר, האוירה והשכנים טובים בעיני. חוץ מזה, המדינה מעודדת מעבר לפריפריה כי אין דירות בעיר.

אלה הסיבות שאנחנו, השכירים, הם הקהל השבוי של שטייניץ וביביהו.

חבצואל היבוסי,
לא יכול להיות יותר טוב

אין תגובות: