8.8.2010

יצאנו טיפשים

שוב יצאנו טיפשים (אפילו יותר מבהמה). אין ספק שזו הדרך שבה חונכנו ולכן כך יצאנו. לימדו אותנו בבית ספר שצריך לעזור לחלשים. חינכו אותנו לעבודה. חינכו אותנו לשלם מיסים ולשמור חוק. לימדו אותנו חשבון, לימדו אותנו אנגלית, לימדו אותנו פיסיקה, כימיה, חשמל… ואפילו קצת תורה. לימדו אותנו אהבת ארץ… אבל לא לימדו אותנו שאנחנו הולכים להיות טיפשים- את זה לא הזכירו באף מקום. נכון, חלקנו עשה בגרות מלאה וחלקנו לא אבל אמרו לנו שכל עבודה מכבדת את בעליה (מעניין מאיפה לקחו את זה…). אז הלכנו כולנו לצבא לתרום את חלקנו וחלקנו המשיך ללמוד וחלקנו לא ובסופו של דבר כולנו גמרנו באותו המקום- עובדים ומשלמים מיסים.

אתמול בערב איזה חכם בשמלה קרא לקהל מאמיניו שישלחו את הילדים ללמוד תורה ולא לימודי ליבה. אם ילמדו לימודי ליבה יגדלו להיות טיפשים ואם ילמדו תורה יהיו רבנים והנה אני מצטט “יש הרבה אנשים שחושבים על בגרות, שלבן שלהם תהיה עבודה וכי רבנים מתים ברעב? הקב"ה משלם פרנסה, מפרנס לכל חי... תהיה לו פרנסה, יהיה לו הכל. הוא יהיה רב, יהיה תלמיד חכם, יהיה דיין, יתקבל לעבודה של שופט. הרבה כסף יתנו לו”.

איך לא שמנו לב שהקב”ה משלם פרסה? איך פספסנו את הנקודה הזו בדיוק? ואני חשבתי לתומי שמשכורות הרבנים והדיינים משולמות מכספי המדינה… שכחתי שהקב”ה פה מארגן את העניינים- זו גם הייתה הדרישה שלא לבטל את המשרד הדתות- כי הוא גם ככה לא משולם מכספי הציבור, הוא משולם מכספי הקב”ה.

אני שואל את שרי האוצר לדורותיהם- איפה הכסף?

אבל איך ידעו, הרי הם טיפשים.

חבצואל היבוסי,
טיפש בלי הפסקה.

תגובה 1:

בלומה אמר/ה...

לא טיפשים... פראיירים...