1.9.2010

חברת חשמל מנסה להרוג אותי

לפני שבוע חברת חשמל החליטה לקשט את המושב בפליירים המבשרים על בואה של הפסקת חשמל יזומה. היה גם ניסיון להדביק פליירים בצבע ורוד בכדי להמתיק את הגלולה אבל גם רפאפן בצבע ורוד וכילד הייתי מקיא אותה עוד לפני שהייתה מגיעה ללשון. הפסקת החשמל היזומה תוכננה לתאריך הנפלא 1/9. תאריך באמת נפלא, רק שהפעם במצב צבירה של הורה לילדה שהולכת לגן במושב זה לא ממש איי יא ייאיי.

בימים הראשונים אחרי הבשורה חשבתי/קיוויתי שלגן יש גנרטור אבל מהר מאוד הבנתי שאין מצב כזה ואשתי הבהירה לי שהילדה לא הולכת לגן בלי מזגן (בכל אופן ילדה של אבא). ביום ראשון במהלך מפגש הורים בגן החשש אכן התגשם “אם יש הפסקת חשמל, הגן יסגר בשעה 10:00” דבר שמצריך יום חופש ותכנון קפדני של היום כי גם בבית אין ממש מזגן וצריך למצוא תעסוקה ממוזגת במקום אחר.

הקללות שעברו במוחי ויצאו מפי, על חברת חשמל והיום הדפוק שבו הם בחרו לעשות עבודות יזומות, יכולות לספק תאורה של חודש לניו יורק והסביבה.

היום הנהדר הגיע ואז התברר שחברת חשמל הגיעה למושב בכדי לגזום עצים שעלולים להפריע לאספקת החשמל הסדירה. השעה 08:00 (שעת השין) הגיעה אבל חשמל עדיין יש, מזגן יש, איזה אושר. בשעה 09:55 בדיוק- הפסקת חשמל! ההפסקה נמשכה (כמו שרק הפסקות יודעות להמשך) עד 14:30 בערך ובעודי יושב לי בביתי ומזיע להנאתי כשבחוץ קולות הגיזום והטרקטורים התחלתי להרהר בדבר:

למעשה, חברת חשמל עשו פה דבר חכם ויעיל. אמנם, בתאריך מחורבן למדי, אבל מצד שני מדובר פה ביוזמה מבורכת שתחסוך כמה הפסקות חשמל ושיחות מיותרות במהלך החורף ובנוסף יאמר לזכותם כי החשמל הופסק רק כאשר לא הייתה ברירה אחרת (סכנת התחשמלות, שקע ותקע מכירים?) ועל כן אני רוצה לשבח אותם. עבדו יום שלם, בחוץ, השתדלו לנקות את החצרות אחריהם, דאגו לאיסוף גזם מאוחר יותר במהלך היום, וואלה- שיחקתם אותה!

וכמיטב המסורת- גם הפעם שחזר החשמל ההדלקה הראשונה של המחשב- שרפה לי את הספק כח!

חבצואל היבוסי,
לא הכל שחור.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

UPS מכיר?

קיסלר יניב אמר/ה...

כן אני מכיר UPS- המחשב מחובר אליו כל הזמן. UPS של חברת ADVICE אפילו אקטיבי חזק וטוב. כל כך טוב שהספק נשרף כשה UPS חזר לפעולה אחרי ההפסקה.

מסקנות:
אל תקנו Advice