13.12.2010

מה אפשר ללמוד מג’ירף

חורף קשה, בן יום, תקף את המדינה ואני ממשיך להתעקש להזמין אוכל לצהריים. היום למרבה הפליאה (אהה) החלה הפוגה והחלטתי שזה זמן מצויין להזמין מג’ירף. למה לא להזמין ג’ירף בעיצומו של החורף הקשה? כי ג’ירף הרצליה מכריזים על 90 דקות המתנה ובחורף הקשה עיכובים זה עניין שבשיגרה ואני לא מזוכיסט. חשבתי שבהפוגה הכל יתקתק. טוסטוס ואנוכי ביצענו הזמנה.

אחרי 100 דקות הגיע השליח ובשקית… מנה אחת בלבד והיא לא שלי. התקשרתי לג’ירף.

ג’ירף: איזו מנה חסרה?
אני: הקיסרית החדשה.
ג’ירף: אולי יש עוד משלוח אצלכם?
אני: בדקתי, זה לא שם.
ג’ירף: תמתין רגע.
<עברו מספר רגעים>
ג’ירף: אני זוכר שאני אישית ארזתי את המנה שלך.
אני: טוב, אז שהשליח חוזר תריח לו את הפה, כי אני לא אכלתי כלום.
ג’ירף: טוב אני אוציא לך הזמנה.
אני: מתי תגיעו?
ג’ירף: חצי שעה.

חצי שעה עברה ברעב נוראי, חשבתי לאכול לעצמי את הרגל אבל החלטתי שלהסתדר עם פחות ממה שיש לי עכשיו זה לא רעיון טוב, אז התקשרתי לג’ירף.

אני: שלום, זוכר אותי? דיברנו לפני 40 דקות.
ג’ירף: השליח עוד לא שם.
אני: לא.
<ג’ירף מדבר עם השליח>
ג’ירף: הוא עוד שתי דקות אצלך.
אני: טוב.
ג’ירף: שלא תטעה- אתה לא תשלם על המנה הזו, אנחנו כבר הודענו ל- 10ביס.

לזה, קוראי החביבים (לפחות ברובכם לפי מיטב ידעתי) ממש לא ציפיתי. אני כבר תכננתי את נוסח המכתב ל 10ביס ולאחריו קבלת תשובה בנוסח “לא אשמתנו דבר עם המסעדה” וכו’ וכו’ וכו’… אבל לא- ג’ירף הרצליה מבינים מה זה לתת שירות ופרט למנה המצויינת, השאירו אותי עם טעם טוב וטעם של עוד וזאת אף על פי שהמתנתי למעלה משעתיים ומי שמכיר אותי יודע שזה מצב מאוד קשה ומסוכן לסביבה.

ג’ירף- המון תודה, אוהב את האוכל שלכם ואוהב את הדרך שבה אתם מכבדים את הסועדים שלכם ואני לא מתפלא שהקהל הוא נאמן.

10ביס וכמובן פיצה האט… תקראו שוב ותשננו אולי בעתיד נקבל שירות הולם.

חבצואל היבוסי,
איפה היציבות איפה?

3 תגובות:

Yoda אמר/ה...

פשששש....

רוחל'ה אמר/ה...

רק כדי שתבין איך זה עובד:
שאני מוציא מנה(ואני מוציא מנה או שתיים ביום..) אני זוכר איזו מנה הוצאתי ומה שלחתי ולאן.אני יודע שאתה סקפטי בדרכ, אבל שתבין שאחד לשבוע מגיע אליי תלונה שאומרת שהמנה לא הגיע...(אבל אני ארזתי ואני הכל.. כמו שההוא אמר לך)ואין לי מה לעשות חוץ מלהתנצל.(כי אני את המנה הרי הוצאתי כמו שאמרתי וזכרתי). לידיעתך יש חולדות שמעלימות מנות...
לא זאת הנקודה.ממה שהתלהבת שאתה לא משלם, (אני לא יודע למה עד היום לא טיפלו בך כך, זה חלק מההסכם שלנו(בעלי המסעדות)עם הקבלן(10ביס).זאת אומרת,שתן ביס תמיד אמורים לספוג את המנה! מי שאומר לך אחרת, לא חבר אמת.

Doronme אמר/ה...

רוחל'ה, קודם כל כל הכבוד על הטיפול - לא יודע אם הייתי הולך רחוק לדיבור על חולדות כי זה אף פעם לא הולך טוב עם קולינריה. אבל באופן כללי, אתה רוצה להגיד שאף פעם אף פעם לא הייתה לך טעות בהוצאת מנה? לא במקום ולא במשלוח?
זה בסדר אם גם אתה טועה, סה"כ כולנו בני אדם, וכבר קרו מקרים (אנחנו לדוגמא עם סיבוס) שהמנה מגיעה, ואנחנו פחות או יותר מחכים לשליח ליד הדלת וחלק מההזמנה חסר. זה נפוץ אפילו יותר כשיש כמה מזמינים, ואנחנו מבינים שגם אצלך יכול להיות עומס בזמן הזה, גם אתה עסוק וגם אתה יכול להתבלבל. לא הייתי ממהר להאשים חולדות (למרות שיכול להיות שהשליח היה רעב), יכול להיות גם שהמוכר היה רשלן. לגבי ההסכם, רוב הקבלנים נוטים לנסות להמנע מפיצוי מכיוון שכך עובד שירות המשלוחים שלהם.

האמת שבסופו של דבר לא המחיר, לא הזמן ולא שומדבר אחר באמת משנה, כי אם השירות טוב (ואם מדברים איתך אז מדברים איתך, ולא עם הקבלן), אז הכל נסלח. הבעיה הגדולה יותר היא כשגם המסעדה וגם הקבלן מתנערים מאחריות, ובסופו של דבר בקצה יושב לקוח שיחשוב טוב טוב לפני שהוא יזמין ממך שוב אם החוויה שלו גרועה.

וואו חפרתי - לסיכום שירות טוב יגיע מזה שהלקוח מדבר איתו. אם זה איתך, ותעשה את העוד חצי צעד כדי שהלקוח בכל זאת יהיה מרוצה, אתה תרוויח. אם הקבלן ינפנף אותו, הוא בכל מקרה יזמין דרך אותו קבלן גם מחר, רק במסעדה אחרת