8.7.2012

פראיירים רק מתחלפים

שמעתי הבוקר בגל"צ שידידיה מאיר כתב תור על מחאת הפראיירים וההפגנה אתמול. לטענתו אלפי חרדים כבר מתגייסים ולכן עצם מחאת בפראיירים היא סוג של שנאת חינם ומחאה לשם מחאה.

אכן ישנם מאות חרדים שמתגייסים כל שנה ובאמת כל הכבוד להם, אך אין זה מפצה על חוסר הצדק ואי השוויון באי גיוסם של עשרות אלפי תלמידי ישיבות. לפי דבריו של ידידיה מאיר עוד אפשר לחשוב שגם מגיע לאותם מתגייסים צל"ש על כך שהם עושים את המובן מאליו לציבור הפראיירים אשר גם מממן את אותם תלמידי ישיבה.

ח"כ ליצמן למשל טוען שיש לו עם ראש הממשלה חוזה וחוזה לא מפרים- צודק. אם השר ליצמן היה מכיר קצת את שוק העבודה (דבר שרוב בוחריו לא מכירים) הוא היה שומע על חוזה מוטה או שאיננו מאוזן. ליצמן טוען במילים אחרות- נדפקתם אז אל תתלוננו עכשיו.

מאוד נח לציבור החרדי להצביע עלינו החילוניים ולהאשים אותנו בשנאת חינם (משעשע כי דווקא אנחנו אלה שמשלמים מיסים) מכיוון שלנסות להבין את הצד שלנו, עלול להסתכם בהפסקת התקציבים המופרזים לציבור לומדי התורה ומימון ציבור שאיננו יצרני.

הציבור החרדי גם מאשים אותנו באי קבלתם בחברה וזה נכון אבל נכון פי שבעתיים דווקא מכיוונם. הציבור החילוני הוא פלורליסטי ברובו ומוכן לקבל שכנים חרדים בקלות רבה יותר מאשר ציבור חרדי יקבל שכן חילוני. אנחנו, החילוניים, כל כך חוששים שיצביעו עלינו ויאשימו אותנו בגזענות וחוסר ליברליזם שנהיה מוכנים להשתלטות ורק שהאשמות יוסרו.

אני אגיד את זה בצורה הפשוטה ביותר ויעידו גם מכרי- אינני מפלה אנשים על רקע דתי, מוצא, מגדר או העדפה מינית- כולם שווים ובסופו של יום כולם נושאים בנטל. אבל לא אסבול להיות מנוצל וגם אם בן גוריון חשב אחרת.

חבצואל היבוסי,
יש עוגות אז חייב לסיים.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אתה צודק, צודק, צודק
לידיעתך ידידי, תוך 30 שנה אנו החילונים נהיה המיעוט הדמוגרפי במדינה כאשר ידידינו אזרחי המדינה הערבים והחרדים יהוו את הרוב.......דמיין את הממשלה של 2035.....!!!!!!!!!
ושאללה ישמור!