24.9.2009

HOT לא עובדים בשבילי

היום בסביבות 13:40 הגיעה השיחה היוחלת מ HOT. על הקו איתי- דנה, מנהלת בשירות הלקוחות של חברת HOT. השיחה ארכה כ- 28 דקות ואני אביא תקציר של הדברים. תזכורת קצרה – אתמול, בשיחה שהסתיימה ב 12:30 הובטח לי כי מנהל יחזור אלי תוך 4 שעות ובפועל חזרו ב 20:00 (איחור של 3.5 שעות).

חברת HOT סובלת מבעיות אמינות קשות:

דנה: אני חוזרת אליך בעקבות בקשה שלך אתמול.
אני: נכון- גם פה פישלתם- חזרתם אחרי 7.5 שעות ולא 4.
דנה: הבקשה נרשמה ב 16:35.

אני: הסיבה שאנחנו מדברים היא שאתם מנסים עלי סעיף מצליח, לא הצליח הפעם, ואני דורש א הכסף שלי עכשיו.
דנה: תראה בקשת הניתוק שלך בוצעה ב 31/8 ותבוצע על פי נוהל…
אני: הנוהל אצלכם הוא לגבות קנס שלא כחוק?
דנה: יכול להיות שהיית משוייך להטבה.
אני: אבל שלחתם לי מכתב שההטבה נגמרה ובנוסף חייבתם אותי על תעריף מלא בספטמבר כי ההטבה נגמרה.
דנה: בוא נבדוק את הדברים [מתעלמת לחלוטין מהעובדות] אתה ביקשת להתנתק ב 31/8…
אני: ציינתי שהניתוק יבוצע ב 9/9 [יום סיום ההטבה].
דנה: שבועיים לפני תום המבצע יצרת קשר וביקשת ניתוק- ועל כן לפי מדיניות HOT ולמעשה כל חברה ראוי לנכון… לחייב אותך על שווי ההטבה. מכיוון שניתוק מבוצע תוך 2 ימי עסקים והתקשרת שבועיים לפני חוייבת לפי הנוהל.
אני: הבנתי, את העובדה שהמבצע לא נגמר לא הפריע לכם לגבות תעריף מלא ולגבות את הקנס אתם יודעים- למעשה הגביה היא סוביקטיבית לנוכותה של HOT.

עכשיו אנחנו מתחילים להכנס לעניינים כשדנה מסבירה לי מתי הייתי צריך להודיע על ניתוק- בניגוד מוחלט למה שנאמר לי לפני חודש:

אני: תסבירי לי למה גביתם סכום מלא על ספטמבר?
דנה: אתה פנית ב 31/8 אבל החשבון נערך לפני ולכן חוייבת בתעריף ללא הטבה.
אני: את זה הצלחתם להבין מראש אבל את הוראת חיוב הקנס לא הצלחתם לנבא. כלומר המערכות שלכם עובדות לטובתכם בלבד. בואי נעשה עסקה- אתם תשלחו לי 1000 ש”ח, אז נבצע בדיקה וקיזוזים ואני אשלח לכם צ’ק על היתרה.
דנה: שיטת החיוב ב HOT מתבצעת מראש ומכיוון שפנית ב 31/8 לא יכולנו לעצור את החיוב.
אני: אז מתי הייתי צריך לפנות?
דנה: הייתה צריך לפנות לפני 26/8 שהוא יום ביצוע החשבון.
אני: תשמעי קטע- אני פניתי אליכם באמצע אוגוסט…
דנה: [החליטה להפריע לי]
אני: דנה- הקשבתי לך עכשיו תתני לי לסיים. פניתי אליכם בבקשה למבצע אחר, חזרו אלי משימור לקחות הציעו לי הצעה ב 30 ש”ח יותר אז ביקשתי להתנתק- הנציגה אמרה לי שאני צריך להתקשר שבוע לפני תום המבצע- למעשה התקשרתי רק ב 31/8 כי אתם יעצתם לי לעשות זאת ועכשיו אני משלם על הטעויות שלכם.
דנה: כמו שציינתי בתחילת השיחה- HOT מקליטה את כל השיחות.
אני: בואי נשמע את השיחה.
דנה: אני קוראת עכשיו את תיעוד השיחה ולא מצויין שביקשת ניתוק.
אני: אותה נציגה לא תיעדה את זה אבל היא גם ציינה שאם אני מבקש באותו רגע ניתוק אני אחוייב על קנס.
דנה: יפה וביקשת להתנתק ב 31/8 [מתעלמת לחלוטין מהנאמר בשיחה].
אני: אבל אני כבר ביקשתי ניתוק לפני עריכת החשבון.
דנה: אז אתה רוצה שאני אחשב את הקנס מאותו התאריך?
אני: למה בדיוק- הרי שלחתם הודעה שההטבה נגמרת ואני ביקשתי שהניתוק יתבצע רק ב 9/9. עכשיו תסבירי לי למה אני צריך לספוג את הקנסות שלכם וגם לשמוע את התירוצים שלכם “זה המחשב וזה הנוהל”- זה הכיס שלי.

בשלב הזה ביקשתי את הפיצוי שהובטח לי בגלל הפאשלות של מעבר הדירה- סכום של 180 ש”ח (עוד סכום שלא ברור מהיכן הגיע):

דנה: בוא נראה… [בודקת מה שסבטה טענה שיקח לה שבוע] לא מתועדת פה הבטחה לזיכוי על חודש צפיה.
אני: בקיצור שוב נציגים שלכם מתעדים מה שבא להם- למעשה הנציגים שלכם יכולים לשקר כי אם זה לא מתועד זה לא קרה. טוב, בקיצור אתם צריכים לזכות אותי על 370 ש”ח.
דנה: למה שנזכה אם אתה בכלל לא לקוח שלנו?
אני: אהה נכון, אתם לוקחים ממני כסף שלא כדין ואני בכלל לא לקוח שלכם יותר- אני באמת לא בסדר.
דנה: HOT לא חייבה אותך על הקנס.
אני: נכון- כי אני עליתי על זה בזמן, אם לא הייתי מתקשר זה היה סעיף מצליח.

עכשיו מגיע שלב חישוב הפרשי החיוב באוגוסט – איך חיוב על ממיר שעולה 14.9 הפך להיות 30 ש”ח- מדובר פה בחשבון מאוד מסובך, תנסו לעקוב.

דנה: אתה משלם 150 ש”ח ועוד 25 ש”ח על ממיר דיגיטלי נוסף.
אני: 150 + 25 = 175. איפה עוד 5 ש”ח?
דנה: דמי מינוי יחסי עבור ממיר דיגיטלי.
אני: אבל ממיר עולה 14.9 ש”ח.
דנה: אבל זה חישוב יחסי מ 22/7.
אני: יפה זה אומר 10 ימים בחודש יולי. 14.9 לחלק ל 31 ימים = 0.48 ואז נכפיל ב 10- נזיז את הנקודה ימינה = 4.8. חישוב פשוט 14.9+4.8=19.7. כלומר, אתם עדיין חייבתם סתם 10 ש”ח.
דנה: 150 ש”ח ועוד 14.9 ש”ח על ממיר חודש אוגוסט ועוד 7.73 ש”ח חיוב יחסי- 22/7 עד 31/7.
אני: בואי נעשה שוב חשבון יחד… [שוב אותו סיפור]. אז עדיין סעיף מצליח קיים.
דנה:150+14.9+7.73…
אני: את יודעת- אפילו זה לא מגיע ל 180.
דנה: אני פה לטובתך…
אני: כן ממש, אל תגידי את זה אפילו וגם אל תנסי להגיד לי שאת מבינה איך אני מרגיש כמו חברה שלך סבטה- כי את לא פסיכולוגית.
דנה: [מחשבת]
אני: אולי תוציאי אינטגרל?
דנה: יש לך פה 10 ש”ח שהיו אמורים להיות זיכוי על שקע נוסף.
אני: אין לכם מושג מה אתם עושים- אז אולי אותה נציגה שכחה לציין שהיא התחייבה לזכות אותי על חודש?
דנה: לא אין תיעוד כזה.

עכשיו כבר התיאשתי (20 דקות על הקו) ביקשתי לדעת מה השורה התחתונה.

דנה: זה לא נעים לנהל איתך שיחה.
אני: היה לך נעים אם הייתי לוקח לך כסף- היית מתנהגת בנחמדות? מה את מצפה שאני אגיד “טוב תעשו מה שבא לכם, תחזירו כמה שנראה לכם”? מצטער שאני לא נחמד- תתמודדי, לכי לפסיכולוג.
דנה: תמתין רגע…
אני: לא ממתין- מה סכום הזיכוי?
דנה: שניה אני מחשבת… [הייתה יכולה לעבוד בנאס”א] 239 ש”ח.
אני: איך בדיוק? אל תחשבי לי את שני ימי העסקים בספטמבר לפי 241 ש”ח- התעריף שלי היה 150 ש”ח.
דנה: טוב מחלקת כספים צריכה לעשות את זה אני לא יודעת איך הם מחשבים [אני בספק אם הם יודעים].

עכשיו מתפתח דיון על זמן הזיכוי- לטענת HOT 40 יום. אני דורש לקבל את חוזה ההתקשרות.

אני: קדימה תשלחי לי במייל את החוזה שאני חתום עליו.
דנה: מה זה קדימה- בואנה אתה ממש מזלזל בי.
אני: לא מזלזל בך אני מזלזל ב HOT.
דנה: מה זה קדימה, מה אני עובדת אצלך?
אני: כן. אני משלם דמי מנוי- אתם עובדים אצלי.
דנה: תן לי את המייל שלך.
[אני רק מתחיל לדבר]
דנה: אני בעצם לא יכולה במייל. אני אשלח לך את זה בפקס או בדואר.
אני: אתם חברת תקשורת- אימייל אתם לא מסוגלים לשלוח?
דנה: אין לי את זה במייל.
אני: תחזרי אחרי “חברת HOT איננה מסוגלת לשלוח חוזה התקשרות במייל”.
דנה: נכון.

ביקשתי מנהל נוסף… ככה בשביל הכייף.

אני: תוך כמה זמן חוזרים אלי?
דנה: ב 4 שעות הקרובות.
אני: השעה עכשיו היא 13:57.
דנה: רגע לא, יחזרו אליך תוך 24 שעות.
אני: טוב, רק אם אפשר לא בין 00:00 ל 06:00 כי אנחנו ישנים- כי אתם נוהגים לחזור מתי שבא לכם. עד מתי להיות זמין?
דנה: לא יודעת.
אני: 24 שעות לוקח למנהל לחזור?
דנה: כן.
אני: [נפעם] זה מכיוון שאת מעבירה את הבקשה בפקס?

זה היה תקציר של 28 דקות שיחה שאני חייב לציין הייתי ממש, אבל ממש לא נחמד וממש, אבל ממש לא אכפת לי- ככה זה כשמצטרפים לצד האפל- מדברים עם לקוחות עצבניים.

צר לי אבל קוקידו לא מאשרת לי לפרסם את ההקלטה מכיוון שהיא חוששת לחיי וחוששת להשפלתה של דנה- מי שרוצה לשמוע- אני אשלח לו במייל.

מה שנשאר לעשות כרגע הוא להמתין לחוזה ההתקשרות- שבבדיקה שלי לא נשלח כאשר יצאתי הביתה ולהודעת הניתוק.

בצורה הכי סמלית שיש- רכשתי היום ממיר לשידורים הדיגיטלים של הרשות השניה- עובד יופי :) עכשיו אמא שלי תסכים לבוא לעשות בייביסיטר.

חבצואל היבוסי,
מתחיל לגדל יונים.

בפרקים הקודמים: הצעה חמה, הצעה חמה 2, הצעה חמה 3, סעיף מצליח.

4 תגובות:

עצבן אמר/ה...

אני תמיד שמח להשכיל מאנשים חכמים ממני. אנא שלח לי את ההקלטה למייל !! אין עליך. יופי של תחליף לטיפול פסיכולוגי. אני רק מקווה שברור לך שאת כל הכסף שאתה חושב שמגיע לך לא ממש תראה. סליחה על קטנות האמונה.

shai אמר/ה...

חריף ושנון כמו תמיד.
לצערנו, לשפויים מאיתנו אין כוח למלחמות האלו והם "הרעים" מנצחים כי אנחנו מוותרים להם.
תמשיך במאבקיך נגד הרעים.

קיסלר יניב אמר/ה...

למעשה אתה טוען שאני לא שפוי? תודה :)

ג'יבס אמר/ה...

אני לא יודע למה אני מצפה יותר...

לעונה האחרונה של LOST או לפוסט הבא בנושא HOT...

ענק...

שלח לי את השיחה, נעשה ממנה RINGTONE...

עכשיו ברצינות, למקומות כאלה שאין משרדים או קבלת קהל משלמים רק בהוראת קבע ולא כרטיס אשראי.

בהוראת קבע את שולט ויכול לבטל ללא הסכמת הצד השני...
בניגוד לכרטיס אשראי.